افزایش فروش از طریق تقویت تعامل با مشتری

افزایش فروش از طریق تقویت تعامل با مشتری
مجموع 5 از 1 رای

افزایش فروش

همه‌ ما در پی ایجاد فرصتی برای افزایش فروش و ترافیک وبسایت کسب‌وکارمان هستیم. روش‌های متنوعی وجود دارد که می‌تواند افزایش فروش و میزان تبدیل را در کوتاه‌مدت به همراه داشته باشد؛ اما آیا راه‌حل‌های بلندمدتی نیز برای این کار وجود دارد؟

بهترین راه‌حل بلندمدت برای افزایش فروش، تقویت درگیری و تعامل مشتری با کسب‌وکار و در واقع برند شما است. اگر افراد با برند شما درگیر شوند و ارتباط بهتری با آن برقرار کنند، به احتمال بیش‌تر به بازدیدکننده‌ی دائمی وبسایت و خریدار محصولات شما تبدیل می‌شوند.

 لازم است کانال‌های تعامل با مشتری را به سرعت برقرار کنید، تا بالاترین میزان اثربخشی از این طریق، یعنی همان افزایش فروش، رخ دهد. با این‌حال، کسب‌وکارهایی هم که سال‌های طولانی از شروع فعالیت‌شان گذشته است، می‌توانند با ایجاد برنامه‌هایی برای ارتقا تعامل با مشتری که مخاطبان موجود را هدف قرار می‌دهد، به موفقیت و افزایش فروش دست یابند. در این مقاله راه‌های متنوع در جهت بهبود تعامل و درگیری مشتری، با هدف افزایش فروش و رشد کسب‌وکار شما بررسی می‌شود.

 افزایش فروش

یک وبلاگ راه‌اندازی کنید

اگر می‌خواهید افراد بیش‌تری از برند شما دیدن کنند، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید راه‌اندازی یک وبلاگ است. این کار یک اثر زنجیره‌ای ایجاد می‌کند، که به طور معمول به افزایش مشتریان، بهبود تعامل آنان با برند و افزایش فروش می‌انجامد.

هنگام ایجاد محتوا برای وبسایت‌تان، اطمینان حاصل کنید که بر نقاط قوت‌ و کلیدواژه‌های مرتبط با محصولات و خدمات‌تان تمرکز کرده‌اید. برای مثال کسی که به ایجاد یک وبسایت باغبانی علاقه‌مند است، به احتمال زیاد بر جملات کلیدی مثل «چگونه یک باغ سبز داشته باشید» تمرکز خواهد کرد.

ایجاد محتوای مرتبط با وبسایت شما، میزان سئوی شما را بهبود می‌بخشد، که در نهایت باعث می‌شود وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی شما، در مکان بالاتری ظاهر شود. بنابراین مصرف‌کنندگانی که کلمات کلیدی شما را جستجو می‌کنند، به احتمال بیش‌تر وبسایت و محتوای شما را خواهند یافت. وقتی آن‌ها برای اولین بار محتوای شما را کشف کنند، به احتمال بیش‌تر به خواندن سایر مطالب وبسایت شما در ارتباط با آن موضوع و کلمات کلیدی، تمایل خواهند داشت. همچنان که آن‌ها مطالب شما را می‌خوانند، به اشتراک می‌گذارند و نظراتشان را در مورد آن می‌نویسند، با کسب‌وکار و برند شما درگیر می‌شوند؛ این فرایند در نهایت منجر به شناخت بیش‌تر مصرف‌کنندگان و افزایش فروش وبسایت شما می‌شود.

   افزایش فروش

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

شبکه‌های اجتماعی برای افزایش تعامل با دیگران طراحی شده‌اند. کسب‌وکارها از حساب کاربری خود استفاده می‌کنند تا با استفاده از روش‌های متنوع مثل تبلیغات فیس‌بوک، به اشتراک‌گذاری محتوا و مشارکت در بخش نوشتن نظرات، به مخاطب هدف‌شان دسترسی پیدا کنند. داشتن ارتباط فعال با مشتریان و مصرف‌کنندگان در بخش نوشتن نظرات مطالب، روشی معمول برای شرکت‌ها است. هنگامی که با این روش با مشتریان بالقوه‌تان صحبت می‌کنید، آن‌ها برند شما را «انسان‌دوستانه» تلقی می‌کنند، که در نهایت به تعامل و وفاداری آن‌ها و در نتیجه افزایش فروش می‌انجامد.

هنگامی‌که شما به صورت دائمی با مخاطبان‌تان ارتباط برقرار می‌کنید، افراد بیش‌تری علاقه‌مند می‌شوند تا چنین تعاملی را تجربه کنند؛ بنابراین آن‌ها به وبسایت شما مراجعه خواهند کرد، و اگر به پیشنهاد شما علاقه داشته باشند، خدمات و محصولات شما را خریداری خواهند کرد.

روش خوب دیگر برای ارتقا تعامل مشتری و افزایش فروش، برنامه‌های کالاها و خدمات رایگان هستند. اگر برندها را به صورت آنلاین دنبال کنید، به احتمال زیاد با دریافت ایمیل‌های آن‌ها، متوجه رقابت میان آن‌ها می‌شوید. در نهایت براساس برند و تخفیف‌ها و هدایای در نظرگرفته‌شده، تصمیم می‌گیرید از یکی از آن‌ها خرید کنید. بنابراین کالاهای رایگان و تخفیف‌ها، در ارتقا تعامل مشتری و افزایش فروش سهم بسزایی دارند.

 بیش‌تر این هدایا در قبال دنبال کردن صفحات شما و تگ کردن تعدادی از دوستان، به افراد تعلق می‌گیرد. در نتیجه با این کار برند شما در معرض دید افراد بیش‌تری قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید در این زمینه موفق شوید، اطمینان حاصل کنید که تعامل مشتریان را از طریق تجزیه‌ و تحلیل‌های گوگل بررسی می‌کنید. این تجزیه و تحلیل‌ها به شما کمک می‌کند تا در مورد برنامه‌ها و محتواهای آینده برای تعامل با مخاطبان‌تان، تصمیمات آگاهانه اتخاذ کنید که در نهایت افزایش فروش را در پی خواهد داشت.

  افزایش فروش

از فناوری ربات چت (chatbot) استفاده کنید

ربات‌های چت، عملکردهای متنوعی دارند که شامل حمایت از مشتری می‌شود. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید از ربات‌های هوش مصنوعی برای بهبود تعامل با مشتری استفاده کنید؟ اگر فناوری ربات‌های چت را به وبسایت و صفحات شبکه‌های اجتماعی‌تان اضافه کنید، می‌توانید در مشتریان این انگیزه را ایجاد کنید تا به محض ورود به صفحه وبسایت یا شبکه اجتماعی شما، سوال بپرسند.

مشتریان بالقوه که همچنان مردد هستند، ممکن است با دریافت اطلاعات از ربات شما، تصمیم بگیرند محصولات شما را خریداری کنند. می‌توانید از طریق این ربات‌ها، مصرف‌کنندگان را به صفحه محصول، لیست قیمت‌ها، مطالب وبلاگ و هر جای دیگری که بخواهند هدایت کنید.

هر زمان که مصرف‌کنندگان برای صحبت با ربات شما یک گام جلوتر می‌روند، در حال نشان دادن علاقه‌ی خود به محصولات شما هستند. باید ربات‌ها را طوری برنامه‌ریزی کنید که پاسخ‌هایی واضح و صریح به مشتریان بدهند، که به هدایت مشتریان بالقوه در قیف فروش شما کمک کند. همچنین ربات‌ها در این فرآیند، در حال ساختن تعامل و اعتماد مشتریان نسبت به برند شما هستند، که به طور معمول منجر به افزایش فروش می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان انتظار دارند به سوالات آن‌ها در پنج دقیقه و یا کم‌تر از آن، پاسخ داده شود؛ در این حالت وجود ربات‌های چت به مصرف‌کنندگان این اطمینان را می‌دهد که فورا به مشکلات و نگرانی‌های آن‌ها رسیدگی می‌شود.

جمع‌بندی

راه‌های بی‌شماری برای تعامل با مشتریان از طریق وبسایت، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. این راه‌ها طراحی شده‌اند تا بتوانید ارتباطی قوی‌تر با با مخاطبان‌تان برقرار کنید، با این امید که آن‌ها تبدیل به مشتریان وفادار شما شوند.

همچنان‌که در حال برقراری ارتباط با مشتری و درک نیازهای او هستید، می‌توانید تغییرات و تعدیل‌هایی را در مدل کسب‌وکار و روش‌های تعامل‌ با مخاطبان ایجاد کنید، تا به روشی که بالاترین کارایی را دارد دست یابید. این کار در نهایت به افزایش فروش و میزان تبدیل وبسایت شما می‌انجامد؛ چراکه با به کارگیری روش‌های گفته شده مخاطبان شما، به طرفداران علاقه‌مند به برند شما تبدیل خواهند شد.

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن