اسرار شگفت انگیز بازاریابی چریکی (۵)

اسرار شگفت انگیز بازاریابی چریکی (۵)
مجموع 5 از 3 رای

بازاریابی چریکی
اسرار شگفت انگیز بازاریابی چریکی (۵)
  • شانزدهمین راز بازاریابی چریکی آزمایش است. 

ما قدرت تعهد در بازاریابی را تحسین می کنیم، اما چطور تشخیص می دهید که به چه چیز تعهد دارید؟ پاسخ این سوال با استفاده کردن از شانزدهمین راز بازاریابی چریکی مشخص می شود. مایل به آزمایش باشید. برای بازاریاب های چریک سه کلمه خیلی مهم در بازاریابی وجود دارند که عبارت اند از: آزمایش ، آزمایش و آزمایش.

شما می توانید در راه رسیدن به موفقیت درخشان، ریسک شکست های کم هزینه را با آزمایش کاهش دهید. هر چقدر بیشتر آزمایش و امتحان انجام دهید شما بیشتر خواهید دانست. روند بازاریابی چریکی نسبتا ساده است: ابتدا باید تمام سلاح ها و ترفند های بازاریابی موجود را بشناسید و آنهایی که مناسب کار شما به نظر می رسند را امتحان کنید سپس به ترکیب ترفندهای بازاریابی که بهترین عملکرد را دارند تا انتها متعهد بمانید. تعهد از راهنمایی های یک رهبر بردبار و از درس هایی که شما از امتحان مسیر خود به سوی افتخار مالی می گیرید، به دست می آید.

  • هفدهمین راز بازاریابی چریکی سنجش است. 

این راز بازاریابی چریکی واقعا میتواند سود شما را دو برابر کند. این واقعیت را قبول کنید که بعضی از ترفندهای بازاریابی شما به هدف اصابت می کنند اما بعضی دیگر کاملا شکست می خورند. وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب چریک این است که تفاوت آنها را بدانید.

میلیونر معروف جان وانامیکر می گوید “من می دانم که نیمی از پولی که صرف تبلیغات می کنم به هدر می رود اما مشکل اینجاست که نمی دانم آن کدام نیمه است.” به وسیله توجه لازم و امتحان دقیق شما به زودی خواهید دانست که کدام نیمه از سرمایه تان را به هدر می دهید و برنده ها از بازنده ها را تشخیص خواهید داد. این کار آسانی نیست اما برای بازاریاب های چریک ضروری است.

به هر کسی که با شما کار می کند توصیه کنید که از هر مشتری این سئوال را بپرسد “از چه طریق درباره ما باخبر شدید؟” و سپس پاسخ ها را به دقت در دفتر یادداشت خود ثبت کنید. زمانی که پیروزی ها را از شکست ها برآورد می کنید مطمئن شوید که شرایط کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر گرفته اید چون بعضی چیزها که شما فکر می کنید موثر نیستند در حقیقت به خوبی موثر واقع می شوند و فقط مدت طولانی تری لازم است تا آنها تاثیر بگذارند . سنجش وظیفه آماتورها نیست.

  • هجدهمین راز بازاریابی چریکی روشنگری است. 

همین کاری که شما الان انجام می دهید دقیقاً منظور ما از این راز است. شما درحال آگاه تر شدن و به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی هستید. راز روشنگری یکی از با ارزش ترین رموز بازاریابی چریکی است.

  • نوزدهمین راز بازاریابی چریکی تقویت کردن است. 

شما مفاهیمی که بیان شد را به وسیله این رموز تجربه خواهید کرد و فرض کنید که شما به سرعت بیاموزید که دیدگاه های جدید شما منجر به سود و منفعت موثری می شود. بعد از آن چه می کنید؟ ما یک راهنمایی به شما می کنیم: به جایزه های خود متکی نباشید. راز واقعی که باید پس از این انجام دهید همان نوزدهمین راز بازاریابی چریکی است:

طرح بازاریابی خود را تقویت کنید. رقبای شما هر روز زیرک تر می شوند آنها چهار چشمی مراقب شما هستند درحالی که مترصد راه هایی هستند تا با شما برابر شوند یا حتی از شما پیشی بگیرند. شما نمی توانید فقط حق حساب بدهید و تحمل کنید شما باید حمله خود را تقویت کنید و آن را موثرتر و قوی تر و سودمند تر کنید.ممکن است به خاطر انجام دادن مناسب کارها، خودتان را تشویق کنید اما بازاریاب های چریک زمان را با تشویق کردن خود هدر نمی دهند بلکه به جای آن زمان خود را وقف پیشرفت می کنند. اگر رقابتی برای شما وجود نداشت ممکن بود کارها برای شما متفاوت باشند اما شما مسلما رقیب دارید و دانش بازاریابی بیشتر از گذشته در دسترس همه قرار دارد. یک طرح بازاریابی چریکی آغاز و میان دارد اما اگر یک بازاریاب چریک باشید آن طرح انتهایی نخواهد داشت.

  • بیستمین راز بازاریابی چریکی اجرا است. 

اگر بیستمین راز بازاریابی چریکی را به کار نبرید رازهای دیگر در حاشیه قرار می گیرند و آن راز این است که شما باید تمام این ایده ها را در زندگی روزمره خود به کار بگیرید و نه فقط آنها را به دلایل آموزشی یاد بگیرید. دنیا به افراد اهل عمل تعلق دارد نه به افراد اهل تفکر.

بازاریابی چریکی چیز تماشا کردنی نبوده، نیست و نخواهد بود و تمام آن به حرکت و عمل مربوط است و چیزی که شما باید باشید این است که برای زیستن این رموز ارزشمند را به کار ببندید. متاسفانه اکثر افرادی که این مطالب را می خوانند آنها را به کار نمی بندند اما عده قلیلی آنها را به رفتار زندگی واقعی خود تبدیل می کنند، کسب و کار خود را با آنها اداره می کنند و مشاهده می کنند که چطور اقدامات آنها منجر به کسب سود قاطعی می شود که فقط آن را در خواب می دیدند. بازاریاب های چریک، خیال پرداز هم هستند اما بیشتر از این که خیال پردازی کنند اقداماتی را انجام می دهند که به آن رویاها و خیالات بال پرواز می دهند.

(منبع: بازاریابی چریکی، اثر جی کنارد لوینسون)

ادامه ی مقالات “بازاریابی چریکی” را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن