چرا به یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید؟

چرا به یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید؟
به این مقاله امتیاز دهید

با توجه به پیشرفت و گسترش فناوری‌های دیجیتال و اهمیت روز‌افزون این فناوری‌ها در جذب و حفظ مشتری، طراحی یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب، به یک چالش اساسی برای کسب و کار‌ها تبدیل شده‌ است. متاسفانه هنوز بسیاری از شرکت‌ها، یک برنامه صحیح برای رشد و جذب کارآمد مشتری ندارند و به همین دلیل در حال عقب‌ ماندن از رقیبان خود هستند.

امروزه در دیجیتال مارکتینگ، از تکنیک‌های مختلفی مانند ایمیل مارکتینگ، سرچ مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. با استفاده از یک استراتژی صحیح، می‌توانید تعداد بیشتری از فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ را به منظور جذب مشتریان جدید، به کار بگیرید. درون هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ، تاکتیک‌های ریزی وجود دارد که برای موفقیت ضروری هستند پس نیاز است تا ارزشیابی و اولویت‌بندی شوند.

آمارهای مختلف نشان می‌دهند که فقط حدود نیمی از شرکت‌ها، استراتژی دیجیتال مارکتینگ دارند. این می‌توانید بک فرصت و همچنین یک تهدید برای شما باشد. شما می توانید با تهیه یک استراتژی صحیح برای بازاریابی دیجیتال خود از نیمی از  رقبای خود پیش بیفتید. اما اگر این کار را نکنید این موضوع شما را تهدید خواهد کرد که نیمی از رقبای شما در جذب مشتری و فروش از شما جلوتر هستند.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

چرا به استراتژی دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید

در اینجا می‌توانید ۱۰ مشکل معمول را که بدون استراتژی مناسب پیش می‌آیند ببینید.

۱.جهت ندارید

اکثر شرکت‌هایی که استراتژی دیجیتال مارکتینگ ندارند (و حتی بسیاری که دارند) برای اهداف آنلاین خود اعم از جذب مشتری بیشتر و یا ارتباط بیشتر با مشتریان فعلی استراتژی هدف مشخصی ندارند. اگر شما اهداف مشخصی نداشته باشید، معمولا نمی‌توانید برنامه‌ریزی کنید و در طول زمان هم قادر به ارزیابی وضعیت خود نسبت به گذشته نخواهید بود.

۲.از مخاطبین آنلاین و سهم بازار خود خبر ندارید

اگر به درستی درباره بازار دیجیتال اطلاع نداشته باشید ممکن است تقاضای مشتری به خوبی پاسخ داده نشود. بازار آنلاین از نظر نوع رفتار مشتری و راه‌های ارتباطی با بازار‌های سنتی متفاوت است. در پلتفرم‌های اصلی دیجیتال ابزار‌های مختلفی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید میزان تقاضای مشتری را ارزیابی کنید. توصیه ما انجام یک ارزیابی دقیق با استفاده از کلید واژه‌های گوگل است تا متوجه شوید که چگونه با استفاده از نیاز کاربران آن‌ها را جذب سایت خود می‌کنید.

۳.رقیبان موجود و استارتاپ‌ها به سهم بازار دست می‌یابند

اگر منابع کافی به دیجیتال مارکتینگ اختصاص ندهید و یا از رویکرد‌های موقت بدون استراتژی صحیح استفاده کنید، در اینصورت رقیبان به راحتی از شما جلو می‌زنند.

۴.گزاره ارزشی خوبی به کاربران ارائه نمی‌دهید

یک گزاره ارزشی قوی که برای مشتریان مختلف تهیه شده است به شما کمک می‌کند تا مشتریان وفاداری را جذب کنید. برای بسیاری از شرکت‌ها داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا‌ی خوب، کلید رسیدن به چنین وضعیتی است. چرا که معمولا محتوا چیزی است که مخاطب از راه‌های مختلف مانند سرچ، رسانه اجتماعی، ایمیل و بلاگ به دنبال آن است.

۵.مشتریان آنلاین خود را به خوبی نمی‌شناسید

محیط دیجیتال یکی از قابل اندازه‌گیری‌ترین محیط‌های فروش است. آنالیز گوگل و سیستم‌های محاسبه‌گر مشابه تنها تعداد بازدید‌ها را به شما ارائه می‌دهند نه قصد و نیت و تفکر بازدید‌کنندگان را. لذا برای شناسایی نقاط ضعف و قوت خود نیاز است که از ابزار‌های دیگری برای دریافت بازخورد از کاربران وبسایت استفاده کنید و سپس این نقاط ضعف و قوت را مدیریت کنید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ ۱

۶.یکپارچه نیستید

رسانه دیجیتال زمانی که با رسانه سنتی یکپارچه می‌شود تاثیر بسیار بیشتری دارد. پیشنهاد ما همیشه این‌ است که یک استراتژی بازاریابی یکپارچه تهیه کنید.

۷.با وجود اهمیت دیجیتال مارکتینگ، نیروی انسانی و  بودجه کافی به آن اختصاص نداده‌اید.

لازم است که برای هر دو بخش برنامه‌ریزی و اجرای بازاریابی دیجیتال، منابع مالی و انسانی کافی اختصاص داده شود. عدم اختصاص منابع کافی باعث جا ماندن از رقبا در این بازار پر تلاطم خواهد شد.

 ۸.با تکرار در حال از دست دادن پول و زمان خود هستید

نداشتن یک استراتژی بازاربابی صحیح باعث می‌شود که منابع خود را هدر دهید. این اتفاق معمولا در سازمان‌های بزرگ رخ می‌دهد که با وجود فعالیت‌های آنلاین مشابه، هر بخش سازمان به طور جداگانه به دنبال امتحان راه‌های مختلف و کار با آژانس‌های مختلف و غیر ضروری است.

۹به اندازه کافی برای پیشروی چابک نیستید

اگر به برند‌های برتر آنلاین مانند آمازون و گوگل نگاه کنید متوجه می‌شوید که همه آن‌ها پویا هستند، یعنی همواره روش‌های جدید را برای حفظ و یا جذب مشتری امتحان می‌کنند. شما نیز باید از امتحان روش‌های جدید نترسید و به فکر نوآوری بیشتر در زمینه جذب مشتری باشید.

۱۰. بهینه‌سازی نمی‌کنید

هر شرکتی که وب‌سایت برای بازاریابی دیجیتال داشته باشد، نیاز به تحلیل و پردازش نیز دارد. متاسفانه اکثر مدیران توجهی به تحلیل و بررسی سایت توسط تیم‌های متخصص نمی‌کنند. زمانی که یک استراتژی حداقل نیاز‌ها را برای شما فراهم می‌کند، لازم است که جهت افزایش کارایی آن، متناسب با شرایط موجود و اهداف خود، آن را بهینه‌سازی کنید.

۱۰ موردی که در بالا ذکر شد، عامل ایجاد ۸۰ درصد مشکلات هستند. با استفاده از یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب خواهید توانست این موارد را کاملا رفع و یا کنترل کنید تا بهره‌وری شرکت ما افزایش یابد.


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن