ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۲۲
520 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی :شانس

شانس! عاملی که صحبت کردن در خصوص آن عجیب به نظر می رسد. با این حال، در گفتگوهایی که با مدیران رهسپار تعالی داشتیم، آنها بیش از همه چیز، از شانس صحبت کردند. طی مصاحبه هایی که با مدیر شرکت نوکور Nucor داشتیم، از او پرسیدیم، علت چنین تصمیم گیری های موفقیت آمیزی در گذشته چه بوده است، او در پاسخ گفت: ” من فکر می کنم، ما فقط خوش شانس بودیم.”

جوزف اف کلمن، سومین نسل از خانواده ی مدیران شرکت فیلیپ موریس بود که از رهبران سطح پنجم به شمار می رفت. او هیچ گونه تحسین و تمجیدی را برای موفقیت شرکت نپذیرفت و موفقیت خود را به همکاران، جانشینان و مدیران پیشین نسبت داد.

او در کتابی که به اصرار همکارانش نوشت، آورده است: “من از همان ابتدای زندگی فرد خوش شانسی بودم، والدین فوق العاده و استعداد شایانی داشتم و در عشق و کار خوش شانس بودم و نیز هنگامی که یکی از هم کلاسی هایم در در دانشگاه، در اوایل سال ۱۹۴۱ سفارشات مرا تغییر داد و به جای ارائه ی آن به یک کشتی که به طور کامل در آتلانتیک غرق شد، آن را به واشنگتن دی سی گزارش داد، خوش شانش بودم، خوش شانس بودم که در نیروی دریایی استخدام شدم و تا ۸۵ سالگی زنده ام.”

این همه تاکید بر خوش شانسی ما را سردر گم کرد و سرانجام هیچ نشانه ای دال بر اینکه شرکت های رهسپار تعالی نسبت به شرکت های هم تراز خود خوش شانسی بیشتری داشتند؛ پیدا نکردیم. اما بعد متوجه شدیم که مدیران شرکت های هم تراز روشی کاملا متضاد داشتند. آنها تمام تقصیرهای اساسی را از روی بدشانسی می دیدند، و اغلب از دشواری های پیش رو، گله داشتند.

برای درک بیشتر، شرکت بتلهم استیل Bethlehem steel را با نوکور مقایسه کنید. هر دوی این شرکت ها در صنعت فولاد فعال بودند و هر دو، محصولاتی مشابه تولید می کردند. هر دوی این شرکت ها در یک برهه ی زمانی مجبور بودند با فولاد وارداتی ارزان رقابت کنند. با این حال، مدیران دو شرکت دیدگاه های کاملا متفاوتی از این شرایط یکسان داشتند.

مدیرعامل شرکت بتلهم استیل، مشکلات شرکت را به طور کلی به واردات نسبت داد و گفت: “مشکل اول، دوم و سوم ما، واردات است.” اما کن ایورسون و همکارانش در شرکت نوکور، همان مشکلات را، نوعی خوش شانسی تلقی کردند: “آیا ما خوش شانس نیستیم؟! فولاد کالایی سنگین وزن است و آنها مجبورند آن را در پهنه ی اقیانوس حمل کنند، آیا این به ما امتیاز فوق العاده ای نمی دهد؟”

ایورسون، مشکلا اول، دوم و سوم در مواجهه با صنعت فولاد آمریکایی را نه واردات، بلکه مدیریت می دانست. او تا حدی پیش رفت که در مقابل جمعی از مردم، به مخالفت با ممنوعیت واردات فولاد پرداخت و رو به جمعیت حیرت زده ی همتایان خود، این را اظهار داشت که: “مشکل اصلی، در این حقیقت نهفته است که مدیریت آنها نتوانسته همگام با سرعت نوآوری حرکت کند.”

تاکید مدیران سطح پنجم بر عامل شانس، دیدگاهی را به ما ارائه داد که نامش را “پنجره و آینه” گذاشتیم.

بدانید که: رهبران سطح پنجم به بیرون از پنجره می نگرند تا مطلوب بودن وضعیت را به عواملی غیر از خود نسبت دهند و اگر نتوانند فرد با رویدادی خاص را برای این منظور بیابند، آن را محصول شانس خوب تلقی می کنند. همچنین، وقتی شرایط نامطلوب است، به آینه می نگرند و مسئولیت را به عهده می گیرند و هرگز بدشانسی را سرزنش نمی کنند.

اما رهبران شرکت های هم تراز درست برعکس عمل می کنند. آنها از پنجره به بیرون نگاه می کنند تا چیزی یا کسی غیر از خود را پیدا کنند و نتایج ناموفق را به آنها نسبت دهند، اما وقتی اوضاع بر وفق مرادشان است، در مقابل آینه به خود می بالند و خود را تحسین می کنند.

هر کس از بیرون پنجره به درون نگاه کند، مستقیما به رهبر سطح پنجم اشاره کرد و می گوید: “او عامل اصلی بود، بدون راهنمایی و رهبری او نمی توانستیم به یک شرکت عالی تبدیل شویم.” و رهبر سطح پنجم درست به بیرون از پنجره اشاره می کند و می گوید: “به تمام افراد شاخص و نیز اقبال خوبی که این امکان را ایجاد کرد، بنگرید، من مرد خوش شانسی هستم.” البته حق با هر دوی آنهاست. اما رهبر سطح پنجم هرگز به این حقیقت اعتراف نمی کند.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *