آداب اجتماعی را درک کنید

آداب اجتماعی را درک کنید
مجموع 5 از 2 رای

آداب اجتماعی را درک کنید

در هر شرکت یا مکان اداری، آداب اجتماعی خاصی وجود دارد. آنها را بشناسید و به کار ببندید. البته آنها بسیار هم ساده اند;

*هرگز دوستان خود را به محل کار کارمندان خود نبرید.

*در روزهای تعطیل به طور غیر منتظره در گردهمایی های کارمندان حاضر شوید.

*اتومبیل خود را در مکان پارک اتومبیل دیگران پارک نکنید.

*در پاکت ها و صندوق های خیریه یک اسکناس قرار دهید.

*همیشه مدیر عامل را در مقابل هم رتبه های خودش با احترام خطاب کنید.

*و …

شاید هرگز ندانید که برخی از قوانین نانوشته از کجا منشا می گیرند، ولی در هر صورت آداب اجتماعی نکات مشخص و معلومی هستند. نکته ی حائز اهمیت برای شما شناسایی این آداب و تشخیص آنهاست.

اگر نمی خواهید دچار خطا و لغزش شوید، این آداب را شناسایی کنید.

قوانین را درباره ی مسئول خود بدانید.

چه کسی شرکت شما را اداره می کند؟ اطمینان دارم که آن شخص، رئیس شما نیست. روسا، خود را در دفاترشان حبس می کنند و اداره ی امور اصلی را به دیگری می سپارند و وظیفه ی شما حکم می کند، این شخص را شناسایی کنید و در کنار او بایستید.

در برخی از شرکت ها قدرت واقعی به دست مشاورین، یک منشی قانونی، یک مامور رسیدگی، یک مشتری یا یک مدیر مبتدی می باشد.

این افراد:

*به رئیس اعتمد دارند.

*مورد اعتماد رئیس هستند.

*به جای اینکه همه چیز را یکباره و بی درنگ بگویند، همیشه زمزمه ای آرام و نامحسوس دارند.

*اغلب اوقات درشرکت حضور دارند.

همواره با قدرت و کنترل شده هستند.

*به شدت باهوش هستند.

*هنگامی که با یکی از این افراد دوست شوید به سرعت پیشرفت می کنید.

(منبع: قانون موفقیت در بازار کار، ریچارد تمپلر)

ادامه ی مقالات موفقیت در بازار کار را دنبال کنید …


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن