آداب اجتماعی را درک کنید
در هر شرکت یا مکان اداری، آداب اجتماعی خاصی وجود دارد. آنها را بشناسید و به کار ببندید. البته آنها بسیار هم ساده اند;
*هرگز دوستان خود را به محل کار کارمندان خود نبرید.
*در روزهای تعطیل به طور غیر منتظره در گردهمایی های کارمندان حاضر شوید.
*اتومبیل خود را در مکان پارک اتومبیل دیگران پارک نکنید.
*در پاکت ها و صندوق های خیریه یک اسکناس قرار دهید.
*همیشه مدیر عامل را در مقابل هم رتبه های خودش با احترام خطاب کنید.
*و …
شاید هرگز ندانید که برخی از قوانین نانوشته از کجا منشا می گیرند، ولی در هر صورت آداب اجتماعی نکات مشخص و معلومی هستند. نکته ی حائز اهمیت برای شما شناسایی این آداب و تشخیص آنهاست.
اگر نمی خواهید دچار خطا و لغزش شوید، این آداب را شناسایی کنید.
قوانین را درباره ی مسئول خود بدانید.
چه کسی شرکت شما را اداره می کند؟ اطمینان دارم که آن شخص، رئیس شما نیست. روسا، خود را در دفاترشان حبس می کنند و اداره ی امور اصلی را به دیگری می سپارند و وظیفه ی شما حکم می کند، این شخص را شناسایی کنید و در کنار او بایستید.
در برخی از شرکت ها قدرت واقعی به دست مشاورین، یک منشی قانونی، یک مامور رسیدگی، یک مشتری یا یک مدیر مبتدی می باشد.
این افراد:
*به رئیس اعتمد دارند.
*مورد اعتماد رئیس هستند.
*به جای اینکه همه چیز را یکباره و بی درنگ بگویند، همیشه زمزمه ای آرام و نامحسوس دارند.
*اغلب اوقات درشرکت حضور دارند.
همواره با قدرت و کنترل شده هستند.
*به شدت باهوش هستند.
*هنگامی که با یکی از این افراد دوست شوید به سرعت پیشرفت می کنید.
(منبع: قانون موفقیت در بازار کار، ریچارد تمپلر)
ادامه ی مقالات موفقیت در بازار کار را دنبال کنید …
دیدگاهتان را بنویسید