ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۰۲
703 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
مثال کش لاستیکی در تحلیل رفتار متقابل

زمانی که در جروبحث با مدیر کل وارد پیش نویس زندگی خود شدم، تنها به خاطر این نبود که وضعیت فشارزا بود بلکه به این دلیل هم بود که وضعیت این زمانی این مکانی شبیه صحنه دردناکی از دوران کودکی من بود.

به زبان تحلیل رفتار متقابل، ما میگوئیم که وضعیت کنونی مانند کش لاستیکی است و برگشتی است به وضعیت اولیه.

این موضوع بیانگر این است که ما در زمانهایی به گونه ای پاسخ می دهیم درست مانند این که ما را به منجنیق بسته اند و به صحنه های اولیه دوران کودکی پرتاب کرده اند. یک باند لاستیکی بسیار عظیمی را در نظر بگیرید که در طول زمان کشیده شده است و به عناصر فعلی که یادآور درد و رنجهای دوران کودکی هستند وصل است؛ و هرگاه کشیده میشود ما به گذشته های دور برمیگردیم.

معمولا ما خاطرات آگاهی از دوران کودکی خود نداریم. بنابراین نمی توانیم شباهتها را تشخیص دهیم. در مورد من، باند لاستیکی از مدیرکل تا پدر عصبانیم کشیده شد. ولی زمانی که از خشم و غضب مدیر وحشت کرده بودم، نمی توانستم آگاهانه پدر خود را پشت سر او تشخیص دهم.

از آنجائیکه پدر و مادر افراد بسیار مهمی در زندگی اولیه ما هستند، آنها معمولا در انتهای کش لاستیکی قرار دارند. همچنین خواهرها وبرادران. پدر بزرگها و مادربزرگها، عمه ها، خاله ها، دایی ها و عموها نیز بدین گونه اند. ما هرگاه به گروهی از مردم بر می خوریم، ممکن است یکی از آنان را در نقش پدر و مادر و یا خواهر و برادر خود ببینیم و گاهی در روابط مهم خودمان آنها را در قالب افرادی که در گذشته با آنها بوده ایم می بینیم. البته ما این کار را بدون آگاهی انجام می دهیم.

این همان پدیده ای است که به کلام فرویدی ها «انتقال» نامیده می شود. از نظر تحلیل رفتار متقابل، ما آنرا به شکل عامیانه «ماسک زدن به چهره دیگران» می نامیم. زمانی که با رئیسم جروبحث میکردم و پیش نویس زندگیم به جریان افتاد، ماسکی از چهره پدرم بر صورت او گذاشتم.

کش های لاستیکی همیشه به طرف افراد کشیده نشده اند. بلکه گاهی به صداها، بوهای خاص، محیط های بخصوص یا هرچیز دیگری که به طور ناخود آگاه ما را در وضعیت های فشارزای دوران کودکی قرار می دهند، قلاب می شوند.

یکی از هدفهای تغییر در سیستم تحلیل رفتار متقابل، قطع این کشهای الاستیکی است. از طریق فهم و شناخت پیش نویس و درمان شخصی، می توانیم آسیبهای اولیه را بهبود بخشیده و خودمان را از صحنه های قدیمی دوران کودکی رهایی بخشیم. با انجام این عمل، امکان می یابیم که در وضعیت این زمانی این مکانی با تمام منابع دوران بزرگسالی که دراختیار داریم تجهیز شویم.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *