ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۰۱
628 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
پیش نویس در زندگی بزرگسالی

در دوران بزرگسالی، ما گاهی اوقات روندهایی را که در دوران کودکی تصمیم گیری نموده ایم بازنوازی می کنیم. در چنین زمانهایی ما به واقعیتهای این زمانی و این مکانی به گونه ای پاسخ می دهیم گویی در همان دنیایی بسر می بریم که در دوران کودکی آنرا با تصمیمهای اولیه خود به تصویر درآورده بودیم. در این صورت، ما براساس پیش نویس زندگی خود عمل می کنیم. به عبارت دیگر ما درگیر رفتارها و احساسهای پیش نویسی خودمان هستیم

چرا ما چنین می کنیم؟ چرا ما زمانی که بزرگ می شویم تصمیمات دوران کودکی را پشت سر نمی گذاریم و آنها را رها نمی کنیم؟ دلیل اساسی مسئله این است که ما هنوز امیدواریم که مسئله اساسی که در دوران کودکی حل ناشده باقی مانده بود، حل کنیم، یعنی اینکه چگونه می توانیم عشق و توجه بی قید و شرط را به دست آوریم. درنتیجه، به عنوان یک فرد بزرگسال، اغلب اوقات طوری عمل می کنیم که گویی نوزادی بیش نیستیم. مانند دیگر سیستم های درمانی، سیستم تحلیل رفتار متقابل، این واقعیت را به عنوان منبع اصلی بیشتر مشکلات زندگی می داند. وقتی که ما براساس پیش نویس زندگی عمل می کنیم، معمولا آگاه نیستیم که روندهای دوران کودکی را تکرار می کنیم، ولی می توانیم این آگاهی را با درک و بینش بیشتر از پیش نویس زندگی خودمان و کشف تصمیمهای اولیه زندگی مان رشد و بهبود بخشیم. ما نمی توانیم دقیقا پیش بینی کنیم که آیا یک شخص در لحظه خاصی از زندگیش به اجرای پیش نویس زندگی خود می پردازد یا نه. ولی دو عامل وجود دارد که احتمال بروز آنرا بالا می برد:

  • زمانی که شخص وضعیت این زمانی و این مکانی را بسیار فشارزا احساس کند.
  • زمانی که بین وضعیت این زمانی به این مکانی و یک وضعیت فشارزای دوران کودکی شباهتی وجود داشته باشد.

این دو عامل یکدیگر را تقویت می کنند.

فشارها و پیش نویس زندگی

اِستان و ولامز نظریه «میزان فشار» را بیان داشته است. به این معنا که هرچه میزان فشار بیشتر باشد، به همان میزان احتمال بیشتری وجود دارد که شخص پیش نویس زندگی خود را به جریان اندازد. اگر ما میزان فشار را مثلا از یک تا ده درجه بندی کنیم، ممکن است من در وضعیتی که در سطح ۶ و یا بالاتر فشارزاست وارد پیش نویس زندگی خود شوم. شاید شما قادر باشید تا میزان فشار هم برسید، و سپس وارد پیش نویس زندگی خود شوید.

به عنوان مثال در نظر بگیرید من با مدیر قسمت خودم اختلافی دارم و سطح فشار در این وضعیت ۳ است. در نتیجه من جدا از پیش نویس زندگی خود عمل کرده و مشکلات را به صورتی «بالغانه» حل می کنم. من معتقدم که مدیر قسمت و من یا به توافق ضمنی میرسیم و یا اختلاف سلیقه خود را می پذیریم. در صورت پذیرش اختلاف سلیقه مشکلی نخواهیم داشت.

ولی اگر رئیس قسمت مدیرکل را در جریان بگذارد، جروبحث با رئیس، میزان فشار را به ۶ خواهد رساند و در نتیجه من وارد پیش نویس خود می شوم. زمانی که با رئیس قسمت روبرو می شوم، درست همان واکنشهای بدنی، احساسها و افکاری را دارم که در دوران کودکی داشتم. مانند زمانی که پدر عصبانی من همچون یک هیولا به طرفم یورش می آورد و فحشهایی میداد که من معنی شان را نمیدانستم. من به صورت ناخودآگاه مدیرکل را جانشین پدر خود قرار دادم. واکنش من به گونه ای بود که انگار دوباره کودک سه ساله و وحشت زده ای هستم.

نظریه «میزان فشار» روش بسیار خوبی است برای مشخص کردن رابطه بین فشار و واکنشهای مربوط به پیش نویس زندگی. این بدان معنا نیست که فشار می تواند هر کسی را به طرف پیش نویس زندگیش سوق دهد. حرکت به سوی پیش نویس زندگی یک تصمیم است. اگرچه این تصمیم خارج از حوزه آگاهی است.

با شناخت پیش نویس زندگی، قادر خواهیم بود فشارهای بیشتر را تحمل کنیم بدون اینکه رفتارهای مربوط به پیش نویس زندگی از ما سر بزند. اگر من به درمانهای شخصی بپردازم قادر خواهم بود به جای اینکه به طرف رفتارهای سرچشمه گرفته از پیش نویس زندگی برگشت کنم، توانایی خود را برای حل مسئله بیشتر کنم.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *