می توان گفت ویدیو بزرگترین فرصت بازاریابی شما در سال ۲۰۲۰ است. حتی اگر کسب و کاری شخصی و کوچک دارید یا صاحب استارت آپی تازه و شناخته نشدهاید، برای شما راه های بیشماری وجود دارد که از ویدیو به عنوان مزیتی مهم و تاثیرگذار استفاده کنید. آمار ویدیو مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ که در ادامهی این مقاله به آن اشاره خواهد شد، خبر از اهمیت بالای این فعالیت می دهد. اگر هنوز از ویدیو مارکتینگ و تولید محتوای ویدیویی استفاده نمی کنید، باید از همین حالا وارد بازی بزرگ محتوای ویدیویی شوید. برای تشویق هرچه بیشتر به این کار به آمار توجه کنید.
آمار ویدیو مارکتینگ در سال ۲۰۲۰
برای آشنایی بیشتر و کمک به فهم این اتفاق مهم، موارد مهم را این گونه دسته بندی می کنیم:
- ویدیو مارکتینگ برای جذب مشتری
- کانال هایی برای انتشار محتوای ویدیویی
- محبوبیت تماشای ویدیو برای مخاطبان
ویدیو مارکتینگ برای جذب مشتری
زمانی که صحبت از جذب مشتری جدید می شود، شاید این حس را پیدا کنید که محتوای ویدیویی بسیار تاثیرگذار است. این ترکیب از تصاویر بصری، صدا و موارد اضافی مانند جلوههای ویژه یا عناوین متون برای ترسیم تصویری کاملتر از مفهوم در ساختار محتوای ویدیویی به کار میروند. به علاوه یک فیلم یا ویدیو به دلیل آنکه از تصاویر پویا تشکیل می شود، قطعا جذابیت بیشتری نسبت به عکس یا نوشته از دید مخاطب دارد.
به منظور جذب مشتری های جدید، این ترکیب رسانهای (ویدیو) که جلب توجه و یک مفهوم کاملاً واضح و کلیدی مهم دارد، فیلم را به یک انتخاب عالی برای بازاریابی برندها تبدیل کرده است. ویدیو اغلب به این معنی است که بینندگان می توانند محصول یا خدمات شما را به صورت عملی مشاهده کنند و به پاسخ سوالاتی که ممکن است در رابطه با برند شما داشته باشند، برسند.
آمارهای زیر نحوهی استفاده از فیلم برای جلب آگاهی و توجه از برند و تأثیرگذاری بر قیف فروش کلی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.
به سوالات و آمارها دقت کنید:
آیا محتوای ویدیویی می تواند توجه مخاطب را جلب کند و در ذهن آن ها ماندگار شود؟
۸۵٪ از بازاریابان می گویند که ویدئو روشی مؤثر برای جلب توجه آنلاین است. (Animoto)
بینندگان ادعا می کنند که ۹۵٪ از پیام را هنگام تماشا از طریق فیلم به خاطر می سپارند. (هفته رسانه های اجتماعی)
میانگین میزان به یاد ماندن فیلم های شخصی سازی شده ۳۵٪ بیشتر از فیلمهای عادی و غیر شخصی است. (Hubspot)
آیا تولید محتوای ویدیویی روی قیف فروش تأثیر می گذارد؟
۸۴٪ بازاریابان می گویند که ویدئو به آنها در افزایش ترافیک وب سایت خود کمک کرده است. (Wyzowl)
۸۱٪ بازاریابان می گویند که ویدیو به آنها در افزایش Lead های آن ها کمک کرده است. (Wyzowl)
۸۰٪ بازاریابان می گویند ویدیو باعث افزایش زمان ماندن یک کاربر در وب سایت خود شده است. (Wyzowl)
۴۱٪ از بازاریابان می گویند که ویدئو به آنها در کاهش تماسهای پشتیبانی کمک کرده است. (Wyzowl)
کانال هایی برای انتشار محتوای ویدیویی
اکنون که تأثیر محتوای ویدیویی را بر آگاهی مصرفکننده و خریدار بر برند شما و قصد خرید آنها را توضیح دادیم ، قصد داریم به گزینه هایی که برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیوی وجود دارد، بپردازیم.
ما بیشتر روی پلتفرم های رسانه های اجتماعی تمرکز خواهیم کرد زیرا کانال های شبکه های اجتماعی زیادی برای انتخاب وجود دارد ، اما گزینه های بزرگتر و کارامدتر دیگری به غیر از شبکه های اجتماعی وجود دارد. آمارهای زیر می تواند به شما کمک کند تا محتوای ویدیویی خود را در مسیری درست به اشتراک بگذارید.
آیا استفاده از محتوای ویدیو در شبکه های اجتماعی اهمیت دارد؟
۵۸٪ از خریداران قبل از مراجعه به وب سایت خود از صفحات شبکه های اجتماعی یک برند بازدید می کنند. (Animoto)
۲۴٪ از مصرف کنندگان نسبت به سال گذشته خریدهای بیشتری را به دلیل تبلیغات در رسانه های اجتماعی انجام می دهند. (Animoto)
۶۰٪ از مشتریانی که از یک برند خریداری کرده اند در شبکه های اجتماعی دربارهی آنها اطلاعات کسب کرده اند. (Animoto)
شبکه های اجتماعی برتر برای پروموت و به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی YouTube ، Facebook و Instagram هستند.
آیا باید از محتوای ویدیویی در اینستاگرام استفاده کنیم؟
۷۷٪ بازاریابان ویدیویی را در IGTV ارسال کرده اند. (Animoto)
۴۱ درصد از بازاریابان می گویند که استوری اینستاگرام در ۱۲ ماه گذشته اهمیت بیشتری یافته پیدا کرده است. (Animoto)
۱ از ۴ مصرف کننده پس از دیدن استوری در اینستاگرام خود اقدام به خرید کردند. (Animoto)
آیا باید از کانالهای دیگر برای محتوای ویدیو استفاده کنم؟
۴۱٪ از بازاریابان ویدیویی از وبینار به عنوان کانال به اشتراک گذاری استفاده کرده اند. (Wyzowl)
۱۱٪ از بازاریابان ویدیو از واقعیت مجازی به عنوان کانال استفاده کرده اند. (Wyzowl)
سیسکو پیش بینی می کند که تا ۲۰۲۲ برنامه های لایو اینترنتی ۱۷٪ از ترافیک ویدیو اینترنت را به خود اختصاص دهد. (سیسکو)
محبوبیت تماشای ویدیو برای مخاطبان
تاکنون و با بررسی هایی که شد می توانیم بگوییم که محتوای ویدیویی موثر و مهم است، اما آیا بینندگان از تعامل و تماشای آنها هم لذت می برند؟ آمار زیر به این سوال پاسخ می دهد و برخی از ترجیحات خاص مخاطبان برای محتوای ویدئویی را برجسته می کند. آنها را برای جزئیات بیشتر در مورد زمان فیلم ، فرمت و عادات بازدید مخاطب بررسی کنید.
آیا مردم تماشای فیلم را دوست دارند؟
۷۸٪ از افراد گزارش می دهند که هر هفته فیلم ها را بصورت آنلاین تماشا می کنند ، ۵۵٪ از آنها نیز روزانه تماشا می کنند. (Social Media Week)
۶۸٪ از مردم می گویند که بیشتر آنها ترجیح می دهند با تماشای یک فیلم کوتاه ، دربارهی یک محصول یا خدمات جدید اطلاعاتی کسب کنند. (Wyzowl)
۵۴٪ از کل مردم می خواهند بازاریابان، محتوای ویدیویی بیشتری را منتشر کنند. (Hubspot)
آیا فرمت فیلم مهم است؟
۸۶٪ بازدیدهای ویدیویی مربوط به مشاغل در مرورگرهای Desktop اتفاق می افتد. (Hubspot)
هنگام مشاهده فیلم ، ۷۵٪ از افراد ترجیح می دهند به صورت افقی تماشا کنند. (Wyzowl)
۶۰٪ از کاربران محتوای افقی را فیلم می کنند. (هفته رسانه های اجتماعی)
افراد ۱.۵ برابر بیشتر از کامپیوتر در معرض تماشای ویدیو روزانه بر روی تلفن هوشمند هستند. (فیس بوک)
۵۶٪ از فیلمهای منتشر شده در سال گذشته کمتر از دو دقیقه طول دارند. (Hubspot)
در آخر
امیدواریم، این آمار بازاریابی ویدیویی برای سال ۲۰۲۰ شما را متقاعد کرده باشد تا برنامه های تازه ای که شامل فیلم و ساخت ویدیو است را در برنامه بازاریابی محتوای خود اضافه کنید.
دیدگاهتان را بنویسید