ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۶/۰۹
1,149 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

نگاه سرگردان

اجتناب از ایجاد ارتباط چشمی یا قطع آن مسائل زیادی را نشان می دهد. در بسیاری از موارد این کار نشانه ی تسلیم یا آزردگی است. گرچه انسان ذاتا از احساسات و موقعیت های ناخوشایند گریزان است، ولی در زندگی واقعی فرار از روی ترس راه حل مناسبی نیست؛ زیرا ما انسان ها باید هم زیتی مسالمت آمیزی داشته باشیم.

از سوی دیگر، وقتی فرد از نگاه کردن به طرف مقابل خودداری می کند تا حد زیادی به او قدرت و جذبه می دهد. این امر که از نگاه کردن به چه کسی اجتناب می کنید و چگونه این کار را انجام می دهید از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که تاثیر گذاری این رفتار و واکنش طرف مقابل به این دو بستگی دارد.

در زیر علل رایج اجتناب عمدی یا غیر عمدی از ارتباط چشمی آمده است:

برای فرار از رویارویی با دیگران: پرهیز از نگاه گذرا یا خیره ی یک فرد، در واقع عملی دفاعی و حفاظتی است. این حرکت نوعی طفره رفتن از تعامل با دیگران است که شما را وادار به واکنش “فرار یا مبارزه” می کند. وقتی احساس می کنید چیزی نمانده است که ببازید (چه در یک گفتگو و چه در جلب توجه دیگران) به طور ناخودآگاه با برگرداندنِ نگاه خود از رویارویی با فرد اجتناب می کنید.

رو گردانی از دیگران و پرهیز از نگاه آنها باعث می شود که فرد کوچک تر جلوه کند. کسی که در شرایطی معذب است، چشمانش به طور ناخودآگاه و مداوم و سریع شروع به حرکت می کند که یعنی فرد ترجیح می دهد به جای اینکه در آن موقعیت بماند از آنجا فرار کند.

به نشانه ی تسلیم: وقتی نگاه خود را از کسی که شما را آزرده است بر می گردانید در حقیقت از حق خود چشم می پوشید و آن را به طرف مقابل واگذار می کنید.

برای پرهیز از درگیری با افراد: به محض اینکه نشانه ای از درگیری ظاهر شود، افراد مضطرب مدت کمتری به فردی که با او مخالفند نگاه می کنند. وقتی فرد مضطرب است از نگاه کردن به دیگران اجتناب می کند و به جای آنکه در جستجوی راه حل باشد، چشمانش به دنبال راه فراری است که عملا بتواند از آن موقعیت دور شود. زمانی که به نظر می رسد مشکلی بین دو نفر پیش آمده است و حس می کنید یکی از آنها در آستانه ی شکست است، تعجب نکنید اگر دیدید که او نگاهش را بر می گرداند تا فرد غالب را نبیند.

به نشانه ی احساسات ناخوشایند: کسانی که خجالت زده یا شرمنده یا غمگین اند، عمدا نگاه خود را بر می گردانند.

برای جلب توجه دیگران: برگرداندن نگاه از کسی می تواند نشان دهنده ی علاقه ی او باشد. این حرکت بخشی از فرایندِ دلربایی است و باعث می شود فرد دنبال شما راه بیفتد.

(منبع: زبان بدن به زبان آدمیزاد، الیزابت کونکه)

ادامه ی مقالات زبان بدن را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “نگاه سرگردان”

  1. هاست گفت:

    خیلی عالی بود مرسی واقعا استفاده کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *