این مطلب پیرامون اقدامات بعد از مصاحبهی کاری است. آنچه میخوانید به شما کمک میکند تا بعد از یک مصاحبه چگونه رفتار کنید.
اگر میخواهید اضطراب شما در رابطه با ((انتظار برای خبردار شدن از نتیجۀ مصاحبه)) کاهش پیدا کند، بهتر است درخواست استخدام را به سازمانهای مختلف بفرستید و تنها برای استخدام در یک محل دل خوش نکنید. حُسن دیگر این اقدام آن است که از تجاربی که در جلسۀ مصاحبۀ اول پیدا کردهاید، میتوانید در هنگام شرکت در جلسۀ مصاحبه در سازمان دیگر استفاده کنید.
حتماً قبلاً در این مورد سوأل کردهاید که چگونه از نتیجۀ مصاحبه مطلع خواهید شد. اگر بعد از مدتی به شما خبری داده نشد به یاد داشته باشید که حتی در بهترین سازمانها نیز ممکن است گاه بینظمیهایی دیده شود، نامهای گم شود، یکی از کارمندان به وظایف خود برای مطلع ساختن شما عمل نکند، ارسال نامه برای شما را فراموش کنند و … در این صورت شما چه خواهید کرد؟
تا وقتی ناچار نشدهاید با سازمان مورد نظر تماس نگیرید، بهتر است چند هفته به انتظار بنشینید و بعد از طریق ارسال نامه یا تلفن، در مورد نتیجۀ کار خود سوأل کنید. در این صورت ساعت، روز و تاریخ مصاحبه را به اطلاع آنان برسانید و با ادب از آنان سوأل کنید نتیجه را چه موقع ارسال خواهند کرد. اگر به شما گفته شد یک تا دو ماه دیگر باید صبر کنید، در این صورت این حق شماست که بگویید قرار بر این بوده که نتیجه طی یک یا دو هفته بعد از مصاحبه اعلام شود و … .
اگر موفق نشدید در سازمان مورد نظر استخدام شوید، چه خواهید کرد؟ آیا باید دلیل عدم انتخاب خود را جویا شوید یا در پی ارسال درخواست استخدام در سازمان دیگری باشید؟
برای دریافت پاسخ این سوأل مطلب زیر را بخوانید.
(منبع: چگونه مصاحبه کنیم؟ چگونه مصاحبه شویم؟ تألیف دکتر محمود ساعتچی)
دیدگاهتان را بنویسید