قدرت زمان : برای آینده تان وقت بگذارید
هروقت این موضوع را در سیمنار ها و کارگاه های آموزشی مطرح می کنم بسیاری از شرکت کنندگان اعتراض و اخم می کنند. آنها فکر می کنند در زندگی بدون پرداخت هزینه ای که سایرین پرداخت کرده اند یک شبه می شود راه صد ساله را پیمود. آن ها به دنبال راهی ساده و سریع برای رسیدن به قله هستند بدون اینکه مجبور باشند صدها یا شاید هزارها ساعت کار سختی را که برای رسیدن به آنجا لازم است انجام دهند.
بعضی اوقات به من می گویند پنج سال خیلی زیاد است و من هم در جواب می گویم که معمولا نظرشان را تغییر می دهد: «بخواهید نخواهید زمان می گذرد.» تا پنج سال دیگر چند ساله خواهید شد؟ جواب پنج سال بزرگتر از سن فعلی تان است. به عبارت دیگر، در هر حال زمان در حال گذشتن است. تنها مسئله ای که وجود دارد این است که بعد از پنج سال در حوزه فعالیت تان می خواهید در کجا قرار داشته باشید؟
مژده اینکه اگر رسیدن به تبحر و مهارت در حوزه فعالیتی که دارید را هدف بلند مدت تان قرار دهید و هر روز به آن سمت حرکت کنید و مرتب برای ارتقای مهارت تان بخوانید، گوش بدهید و یاد بگیرید بدون تردید در حوزه کاری تان به اوج می رسید. اگر آمادگی داشته باشید که برای رسیدن به موفقیت مایه بگذارید و هزینه کامل آن را بپردازید سرانجام ثمره آن را خواهید دید. برای رسیدن به نقطه اوج موفقیت در حوزه فعالیتی که دارید به جز خودتان هیچ کس نمی تواند شما را متوقف کند و شما تنها موقعی متوقف می شوید که توقف کنید.
در تمام ساعات اولویت ها را در نظر داشته باشید
قانون ۸۰ / ۲۰ را در تمام کارهایتان به کار بگیرید. سودمندترین محصولات یا خدماتی را که سازمان شما ارائه می کند شناسایی کنید. ۲۰ درصد از مشتری هایی که بیشترین ارزش را دارند شناسایی کنید. ۲۰ درصد از کارکنانی که بیشترین ارزش را برای سازمان تان دارند شناسایی کنید. ۲۰ درصد از فرصت هایی که احتمالا پیش خواهند آمد و از طریق آنها می توانید ۸۰ درصد فروش یک سال تان را انجام بدهید کدامند؟ به کسب وکارتان با عینک ۸۰ / ۲۰ نگاه کنید. مطمئن شوید که فعالیت هایی که می کنید برای شما مؤثرترین هستند.
چه نوع تولید خدمات و محصولی برای سازمان شما بیشترین موفقیت را در پی خواهد داشت؟ چه عاملی باعث رشد سازمان شما از موقعیت قبلی به موقعیت فعلی بوده است؟
“کلید رسیدن به موفقیت های بزرگ در آینده، شناسایی دلایل موفقیت فعلی شماست.”
همین در آینده سکوی پرشتان برای رسیدن به برتری در بازار می شود. در تعیین اولویت ها باید کارتان را خیلی روشن تجزیه و تحلیل کنید و شناخت کاملی از آن به دست بیاورید. حوزه رشد سازمان تان یا امتیازی را که بر رقبا دارید شناسایی کنید. در کجا و به چه نحوی سازمان شما و محصول یا خدماتی که ارائه می کند نسبت به رقیب هایتان برتری دارد؟ در کدام حوزه ها اگر محصولات یا خدمات جدیدی ارائه کنید یا محصولات و خدمات فعلی را بهتر کنید گشایش هایی ممکن است رخ دهد؟
منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)
ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید