قدرت زمان : اولویت های سازمان تان را شناسایی کنید

قدرت زمان : اولویت های سازمان تان را شناسایی کنید
مجموع 5 از 2 رای

اولویت های سازمان

قدرت زمان : اولویت های سازمان تان را شناسایی کنید

اولویت درمانی سازمان تان و محصولات یا خدماتی را که ارائه می کنید را پیوسته مورد ارزیابی قرار دهید. مفهوم اولویت درمانی به جنگ جهانی اول برمی گردد. در نتیجه نبرد هایی که در جبهه غرب جریان داشت تعداد زخمی هایی که واحد های پزشکی نمی توانستند به آن ها رسیدگی کنند بسیار زیاد شده بود. پزشک و پرستار به اندازه کافی نبود. در نتیجه مسئولین تصمیم گرفتند فضای موجود را به سه بخش تقسیم کنند:

بخش اول مخصوص کسانی که مرگشان حتمی بود چرا که جراحت های آن ها به حدی بود که امکان نجات برای آن ها وجود نداشت؛

بخش دوم مخصوص مجروحانی که به هر حال زنده می ماندند، چون آسیب هایشان سطحی بود. به این دسته از مجروحان به سرعت رسیدگی می شد؛

بخش سوم زخمی هایی بودند که اگر فورا به آن ها رسیدگی می شد زنده می ماندند. پزشکان و پرستاران تمام انرژی شان را روی این بخش می گذاشتند تا زخمی هایی را نجات دهند که درمان نکردن آن ها ممکن بود موجب مرگ شان شود.

محصولات یا خدمات تان را به سه بخش تقسیم کنید

در کسب و کارتان می توانید ایده «اولویت درمانی» را در مورد محصولات یا خدماتی که ارائه می کنید به کار بگیرید. می توانید آنها را به سه بخش تقسیم کنید:

برنده ها، بازمانده ها و بازنده ها.

کدام دسته از محصولات یا خدمات شما جزء برنده ها هستند؟ این دسته از محصولات یا خدمات شما خوب فروش می روند و سود دهی دارند و نقدینگی قابل پیش بینی و پایداری تولید می کنند و سازمان شما با آن ها شناخته می شود. این ها محصولات یا خدماتی هستند که نهایت دقت را نسبت به آن ها دارید ولی به توجه اضطراری و فوری نیاز ندارند.

کدام دسته از محصولات یا خدمات هستند که قابلیت بالایی دارند که اگر روی آن ها وقت گذاشته شود و برای فروش آن ها بازاریابی کنید یا طراحی و بسته بندی آنها را تغییر بدهید می توانید آن ها را در بازار به برنده تبدیل کنید؟ این ها محصولات و خدماتی هستند که باید هر چه زودتر با مستعد ترین کارکنان تان به سراغ شان بروید و حداکثر توان و انرژی شان را صرف بهبود این محصولات یا خدمات کنند.

دسته سوم بازنده های شما هستند. هر قدر هم که برای بازاریابی و فروش آن ها تلاش کنید و به هر صورت هم که بسته بندی با فرمول آن ها را تغییر بدهید باز هم نمی توانند تأثیر چندانی روی بازار داشته باشند. آن ها فقط اعتبار و وقت تان را از بین می برند و انرژی کارکنان کلیدی را تلف می کنند. این ها محصولات یا خدماتی هستند که به دلیلی دلخواه بازار نیستند و دیر یا زود از بین خواهند رفت.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن