عوامل موثر بر تغییر ؛ و انعطافپذیری شما در راستای آن(۳)
سومین عنصری که سبب تغییر می شود و به انعطاف پذیری احتیاج دارد رقابت است. رقبای شما، چه در سطح محلی، چه در سطح ملی یا بین المللی، امروز بیشتر از هر زمان دیگری مصمم تر و خلاق تر شده اند. آنها به طور پیوسته در این فکر هستند که مشتریان شما را از شما دور کنند و به سمت خود بکشانند، از فروش شما به سود خود بکاهند، جریان نقدی شما را کاهش دهند و اگر توانستند شما را از گردونه خارج کنند.
آنها پیوسته با به روز کردن اطلاعات شان و بکار گیری تکنولوژی جدید، برای کنار گذاشتن شما استفاده می کنند؛ در بعضی از موارد روش های نا عادلانه ی دیگری را بکار می گیرند و با قدرت هر چه تمام، برای پرت کردن شما به بیرون از این عرصه، فعالیت می کنند.
امروزه، شرکت ها، محصولات، خدمات و فروشندگان بیشتری هستند که به اندازه ی کافی برای شان فروشنده پیدا نمی شود. رقابت هر لحظه شدید تر و سخت تر می شود. اگر می خواهید در این بازار دوام بیاورید، باید مصمم و دقیق تر از همیشه عمل کنید و از همه ی اینها مهم تر اینکه، باید انعطاف پذیر باشید.
پیوسته از مبدا صفر شروع کنید
در این خصوص قبلا با شما صحبت کرده ام. باید پیوسته از خود بپرسید: آیا کاری از کارهایی که امروزه انجام می دهم وجود دارد که اگر علم و اطلاعات فعلی خودم را داشتم، آن کار را انجام نمی دادم؟
به تمامی جنبه های زندگی وکار و کاسبی خود نگاه کنید. در هر جا که با استرس، مقاومت یا عدم مقاومت رو به رو می گردید این سوال را از خود بکنید. اگر به این نتیجه رسیدید که اگر می دانستید کار امروزتان را نمی کردید، بلافاصله آن کار را متوقف سازید.
(منبع: هدف، برایان تریسی)
ادامه ی مقالات هدف را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید