ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۱/۲۹
391 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

ساخت نام تجاری برای ماءالشعیر

شرکت تقطیر پیتزبرگ Pittsburg Brewing Co، که بزرگترین محصولاتش را با نام تجاری آیرون سیتی Iron City، ارائه می شد، زمانی مشتری ما بود. آنها می خواستند این محصول را نه فقط در پیتزبرگ، بلکه در سراسر کشور توزیع کنند. طبیعتا جواب ما به آنها منفی بود.

مدیران شرکت می خواستند بدانند که چرا ماءالشعیر آیرون سیتی نمی تواند در کل کشور عرضه شود؟ نام ماءالشعیر آیرون سیتی به خوش آهنگی و با مفهومی ماءالشعیر رولینگ راک Rolling Rock نیست. (آیرون سیتی به معنی شهر آهنین و رولینگ راک به معنی سنگ غلطان است.)

ممکن است این دو نوع ماءالشعیر کاملا مشابه باشند، ولی نام آنها متفاوت است. نام رولینگ راک، به راحتی در دهان می چرخد، در حالیکه آیرون سیتی معانی متفاوتی مثل فلز و ناامیدی را در ذهن ترسیم می کند. ولی چطور می توانید به شخصی که ساکن پیتزبرگ است، تفهیم کنید که ماءالشعیر راستی Rustybeer (به معنی زنگار گرفته) در شهرهای دیگری مثل پالو آلتو Palo Alto، فروش خوبی نخواهد داشت؟ کار چندان ساده ای نیست. (شهر پیتزبرگ مرکز آهن و فولاد آمریکاست.)

هورس مارکل Horse Mackerel و دیگر اسم های نامناسب

ماهی تن هم در زمان قدیم اسمی مشابه شهر آهنین (آیرون سیتی) داشت، به آن هورس مارکل (ماهی اسبی) می گفتند. و روغن کانولا Canola Oil را هم ریپسید اویل Rapeseed Oil می نامیدند. اگر محصول شما هم اسمی مشابه هورس ماکرل یا ریپسید اویل دارد، حتما آن را عوض کنید. اسامی، مخصوصا در روابط عمومی، جایی که پیام کاملا خارج از کنترل شماست، بسیار مهم اند.

زمان تعویض نام، قبل از جا افتادن آن در ذهن مردم است.

انگور فرنگی چینی The Chinese gooseberry، تا زمانی که یک وارد کننده آن را، کیوی Kiwi بنامد، در آمریکا ناشناخته بود. (برخی از خوراکی ها دو نام دارند. مثل فندوق hazelnut که به آن فیلبرت Fillbert هم می گویند، و یا نخودچی که گاربانزو Garbanzo هم نامیده می شود. ولی آیا تاکنون شده است که در یک کافی شاپ به جای قهوه با طعم هیزل نات یا فندوق، قهوه با طعم فیلبرت سفارش دهید؟) هر قدر اسم مناسب تر باشد، دایره ی استفاده از آن هم گسترده تر است.

یک دهه ی پیش، جنرال موتورز یک نوع خودرو الکتریکی یا برقی به بازار داد که آن را ایمپکت Impact (به معنای تصادف و برخورد) نامیده بودند. ایمپکت بعنوان یک نام اتومبیل، انتخاب مناسبی نیست، چون بر معانی و تصورات نادرستی دلالت می کند. جی لنو Jay Leno، مجری معروف تلویزیونی در مورد انتخاب این نام به طعنه گفته بود: مگر اسم های دیگری چون گلوله ی آتشین مرگ را، کمپانی های دیگر قبلا استفاده کرده بودند که جنرال موتورز ناچار شد ایمپکت را انتخاب کند؟

هنگامی که برای نام های تجاری خود اسامی قدرتمند انتخاب کنید، خود نام به تنهایی باعث ایجاد اطلاع رسانی موثر می شود. شرکت ورزشی ویلسون Wilson راکت تنیس جدیدش را هَمر Hammer (به معنی چکس) نامید. و هر تنیس باز جدی ای باید یکی از آنها را داشته باشد.

کالاوی Callaway، (برند مخصوص ورزش گلف)، چوب گلف بزرگش را بیگ برتا Big Bertha (نام نوعی اسلحه هم هست) نامید، و هر گلف باز جدی ای باید یکی از آنها را داشته باشد. کارخانه ی نایکی Nike کفش های مخصوص دویدنش را ایرمکس Air Max نامید، و هر دونده ی جدی ای باید یک جفت از آنها داشته باشد.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالاتروابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *