رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا (۱)
امروزه تبلیغات در رسانه های اجتماعی، برای موفقیت در بازاریابی محتوایی آنلاین، حیاتی است. هیچ استراتژی بازاریابی محتوایی بدون یک استراتژی قوی رسانه های اجتماعی، کامل نیست. درواقع رسانه های اجتماعی، سوختی برای شعله ور ساختن محتوا هستند.
فیسبوک
با بیش از یک میلیارد کاربر، احتمالا مشتریان شما هم در آنجا گشت و گذار می کنند. چند نکته برای بهبود حضور خود و نمایش محتوا در فیسبوک:
- به چیزی بیشتر از یک موضوع جالب نیاز دارید
حتی اگر به طور بالقوه محصول شما جالب و جذاب است، نحوه ی ارائه ی شما بسیار مهم تر است. عکس های ویرایش شده و رونوشت های خوش خط، پست کنید. کمیت و حجم در فیسبوک مهم نیست، این کیفیت دائمی است که حرف اول را می زند.
- گزیده گویی خوب است؛ اما بهتر از آن، خوب بودن است
پیام های کوتاه در فیسبوک خودنمایی می کنند؛ اما پیام های طولانی در صورتی اثر بخش هستند که مجاب کننده باشند. پیام موجز و مختصر بگویید مگر آنکه مطلقا به لغات زیادی نیاز داشته باشید.
- هدف هوشمندانه تری داشته باشید؛ پیج پست تارکتینگ PPT
سرویس جدیدتری از فیسبوک وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا مخاطبان خود را گلچین کنید و به شما این امکان را می دهد تا پیام خود را به گروهی کوچک تر مخابره کنید. برای مثال، می توانید پیام خود را طوری هدایت کنید که به زنان بین ۲۵ تا ۳۵ سال که صفحه ی شما را قبلا لایک کرده اند، برسد.
- به گراف سرچ توجه کنید
گراف سرچ Graph Search کار خود را در جولای ۲۰۱۳ شروع کرد و به کاربران فیسبوک اجاره می دهد روابط فعلی خود را بررسی کرده و پاسخ سوالاتی را که ارتباطی تنگاتنگ با شبکه آنها دارد، بیابند. برای مثال با سرچ گراف می توانید “دوستانی که در شهر من زندگی می کنند”، “عکس های دوستانم در کلولند”، “رستوران هایی که دوستانم در نیویورک به آن سر می زنند”، “موزیکی را که دوستم دوست دارد”، جستجو کنید.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید