ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۵
590 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
ردیابی های نادیده گرفتن

میدانید نادیده گرفتن که به خودی خود قابل مشاهده نیست، می تواند به وسیله چهار نوع رفتار نافعال و بی تفاوت شخص نشان داده شود. افزون بر این راههای دیگری هم برای ردیابی نادیده گرفتن وجود دارد.

رفتارهای سوق دهنده همیشه دلالت بر وجود نادیده گرفتن دارند. به یاد داشته باشید که من هرگاه سوق دهنده ای را نشان میدهم، در درون خود این باور پیش نویسی را بازنوازی می کنم: «من فقط در صوتی خوب هستم که سختکوش باشم، دیگران را خشنود کنم. … و غیره.

“واقعیت این است که من خوب هستم چه از این پیامهای سوق دهنده پیروی کنم یا نه.”

خانواده شیف اختلالات خاصی در تفکر و اندیشه را به عنوان نشانه هایی از نادیده گرفتن مشخص کرده اند. یکی از اینها جزئی پردازی است. وقتی که از شخصی که این اختلال را دارد سئوال ساده ای بپرسید او نطق مفصلی را به همراه جزئیات خیلی ریز برایتان ادا می کند. کلی گویی بیش از حد هم نقطه مقابل این وضعیت است که در آن شخص نظرات خود را در قالب عباراتی جامع و کلی بیان می کند. «خوب، مشکل من بسیار بزرگ است. مردم به دنبال من هستند. همه چیز بر سرم خراب می شود.»

نشانه های کلامی

یکی از مهارتهای تحلیل رفتار متقابل این است که با گوش دادن به کلماتی که افراد ادا می کنند، نادیده گرفتن را شناسایی کنیم. از نظر تئوری آنچه را می خواهیم بشنویم خیلی واضح و آشکار است. می دانیم که شخص سخنگو هرگاه چیزی میگوید که در آن اطلاعاتی در مورد واقعیت نادیده گرفته و یا انکار می شود، در حال نادیده گرفتن است، ولی موقع عمل که می رسد مشکل اینجاست که گفتگوهای روزمره پر از نادیده گرفتن هاست، یعنی آنقدر که دیگر حساسیت خود را نسبت به آنها از دست می دهیم. لازم است که ما مهارت گوش دادن را دوباره بیاموزیم یعنی آنچه را که واقعا گفته می شود گوش دهیم و آنرا در مقایسه با واقعیت بسنجیم.

برای مثال، وقتی کسی می گوید «من نمی توانم…» به احتمال خیلی زیاد او دارد نادیده می گیرد. آزمایش اینطور است که از خود بپرسید: آیا او می تواند، چه در حال حاضر و یا در زمانی دیگر؟

«من سعی می کنم که …» معمولا نادیده گرفتن است. زیرا معنای واقعی آن معمولا این است «من سعی می کنم، ولی این کار را نخواهم کرد.» این در همه کلمات دیگری که نشان دهنده سوق دهنده ها هستند نیز صدق می کند. نادیده گرفتن های «قوی باش» به طور خاصی بسیار معمول هستند.

  • «چیزی که می گویی حوصله مرا سر می برد.»
  • «این مشکل مرا از پا در آورده است.»
  • «همین الان فکری به ذهنم خطور کرد.»

گاهی اوقات نیز نادیده گرفتن با بیان نکردن قسمتی از یک جمله نمود می یابد. برای مثال، یک عضو گروه تحلیل رفتار متقابل ممکن است به دیگر اعضای گروه نگاه کند و بیان دارد که: «من می خواهم مرا در آغوش بگیرید.» او مشخص نمی کند که این را از چه کسی می خواهد و اطلاعات مربوط به حل مسئله خود را حذف می کند . یعنی اینکه چیزی را که می خواهد چگونه بگیرد . بنابراین تقاضای او نادیده گرفتن را به همراه دارد.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *