ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۱/۰۴
8,639 بازدید
۴ دیدگاه
اشتراک گذاری

B2B یا واحد تجاری با واحد تجاری  Business To Business

در مدل (B2B) ارتباط بین دو یا چند سازمان، مؤسسه اقتصادی، تولیدکنندگان مواد اولیه، تولیدکنندگان انواع مختلف کالای مصرفی، ارائه کنندگان انواع گوناگون خدمات و … مورد نظر است، در واقع این مدل را به نوعی می‌توان توسعه یافته مدل قدیمی‌‌تر Electronic Data Interchange(EDI) دانست.

مدل B2B دربرگیرنده همان عملیاتی است که در EDI انجام می‌شد یعنی تبادل اطلاعات، داده‌ها، ثبت سفارش، خرید و فروش و … همچنان وجود دارد. اما در مدل جدید فرآیند ارتباطی بسیار باز و قابل انعطاف طراحی شده طوری که تولیدکنندگان مواد اولیه،تولیدکنندگان کالاهای مختلف و فروشندگان و توزیع‌کنندگان بتوانند به راحتی با یکدیگر ارتباط مستقیم داشته باشند. این به معنی کاهش واسطه‌ها نیز هست. موضوعی که به نوبه خود باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.

عوامل ذکر شده باعث گردیده است که این مدل به عنوان اصلی‌ترین مدل تجارت الکترونیکی به حساب آید و طی مدتی که از زمان پیدایش آن می‌گذرد درآمد قابل توجهی را نصیب صاحبان سرمایه سازد.

بیشتر شرکت‌ها فروش محصولات و تأمین مواد اولیه و خدمات مورد نیاز خود را از طریق شرکت‌ها یا بنگاه‌های تجاری که ممکن است یک شرکت بازرگانی، تولیدی، صنعتی، توزیعی و یا … باشد انجام می‌دهند.

در واقع هر شرکتی نیاز به یک سری مواد اولیه و خدمات دارد و محصولات یا خدماتی را تولید می‌کند که ممکن است مواد اولیه و یا خدمات مورد نیاز شرکت دیگری باشد و این باعث به وجود آمدن یک زنجیره خرید و فروش بین شرکت‌ها می‌شود.

مدیریت چنین زنجیره‌ای به دلیل تعداد زیاد شرکت‌ها باید توسط یک بانک اطلاعاتی وسیع انجام پذیرد که بهترین راه‌حل برای آن اینترنت می‌باشد.

مرکز بی تو بی(B2B) وبسایتی است که علاوه بر آنکه بانک اطلاعات شرکت‌های مختلف و محصولات آن‌ها به صورت مجتمع در آن موجود می‌باشد شامل تعریف قوانین و روش‌های مشترکی برای ارائه محصولات و ارسال سفارش می‌باشد. بدین معنی که شما می‌توانید به راحتی خریداران محصولات و یا فروشندگان مواد اولیه خود را در کنار هم ببینید و به صورت آنلاین برای آن‌ها درخواست بفرستید.

مدیر یک کسب و کار آنلاین چه چیزهایی باید بداند؟

(منبع: مدیریت در کسب و کار الکترونیکی تألیف عباس پاپی، محمدباقر حمزه)

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

4 پاسخ به “تجارت B2B چیست؟”

  1. امین ربیعی گفت:

    آیا در ایران سایتی مانند alibaba وجود دارد که کار آن بازاریابی و فروش B2B باشد؟

  2. هانسل گفت:

    ممنون عالی بود فروشگاه اینترنتی هانسل https://huncel.com از مدل تجارت الکترونیک b2c استفاده میکنه و بصورت خرده فروشی محصولات دیجیتال رو بصورت تخصصی معرفی و بفروش میرسونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *