بهانه بی بهانه : به چالش کشیدن فرضیات خود
اکثر ایده های تجاری با موفقیت مواجه نمی شوند. حداقل در شکل اولیه خود این طور هستند. پیتر دراکر می گوید:
«ریشه هر شکستی در فرضیات اشتباه است.»
یکی از دلایل بزرگ شکست تجاری این است که صاحبان بنگاه های تجاری با مدیران آنها به فرضیاتی تکیه می کنند که مورد آزمایش قرار نگرفته اند. مثلا آنها تصور می کنند که یک کالا یا خدمات در مقایسه با بقیه عالی است. آنها تصور می کنند که می توانند به مقدار و تعداد کافی از آن محصول یا خدمات را بفروشند. و از این راه سودی نیز کسب کنند. و باز هم تصور می کنند که سود حاصل آن قدر قابل ملاحضه خواهد بود که سرمایه گذاری زمانی و مالی مربوطه از هر نوع استفاده دیگری از همان وقت و پول، جذاب تر خواهد بود.
پیش از اینکه هر نوع تعهد غیر قابل فسخی داده شود همه این تصورات و فرضیات باید مورد آزمایش قرار بگیرند. بر اساس آمار بنیاد کافمن که در زمینه کارآفرینی فعالیت می کند ۹۵ درصد کارآفرین ها و صاحبان بنگاه های تجاری کوچک در آمریکا هر سال کمتر از ۵۰ هزار دلار درآمد دارند. چرا این طور است؟ دلیلش این نیست که آنها انرژی، هوش یا توانایی کسب پول بیشتری را ندارند.
همین که یک فرد شجاعت و درایت لازم برای آغاز یک تجارت جدید را داشته به این معنا است که استعدادهای طبیعی آن فرد بالاتر از حد معمولی است. دلیل اینکه تعداد زیادی از کارآفرین ها دستاوردهای کمی دارند و شکست می خورند این است که انضباط ندارند. آنها برای اینکه تک تک جنبه های یک تجارت را پیش از شروع آن به دقت مورد مطالعه قرار بدهند انضباط ندارند. آنها برای اینکه فرضیات و تصورات خود را به آزمایش بگذارند و عجولانه قضاوت نکنند و بیهوده برای رسیدن به بهترین نتیجه امیدوار نباشند انضباط ندارند. اجازه ندهید این اتفاق برای شما هم رخ بدهد.
مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید
برای شناسایی و تعیین مشتری ایده آل خود به انضباط نیاز دارید. مشتری ایده آل یعنی فردی که می تواند و می خواهد محصولات و خدمات شما را به مقدار و تعداد کافی و به قمیتی که برای شما به صرفه باشد خریداری کند. شما به انضباطی بر اساس آزمون و خطا و استقامت نیاز دارید تا نوعی برنامه بازاریابی ایجاد کنید که جریان باثبات و قابل پیش بینی از مشتری های جدید تجاری برایتان ایجاد کند. برای اینکه به صورت موثری بازاریابی کنید باید در مورد امتیاز رقابتی و پیشنهاد فروش منحصربه فرد خود شفاف عمل کنید:
محصول یا خدمات شما چه ویژگی دارد که به نسبت محصولات و خدمات مشابهی که امروزه عرضه می شوند برای مشتری بهتر و ارزشمندتر است؟ شما به انضباط نیاز دارید تا یک سیستم کامل فروش را از ابتدا تا انتها ایجاد کنید که مشتری های واجد شرایط را به مشتری های پر و پا قرص تبدیل کند. عجیب است که تعداد زیادی از افراد فکر می کنند که محصولات و خدمات شان خود به خود به فروش می رسند. چه یک سیستم فروش برتر داشته باشند و چه نداشته باشند؟
منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)
ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید