برندسازی شخصی : چهره ای حرفه ای از خودتان نشان دهید
چهره ی حرفه ای شما ترکیبی از رفتار و ظاهر شماست که نشان دهنده ی اعتماد به نفس، وقار، تسلط شما بر خود و سبک پوشش شماست. چهره ی حرفه ای شما نیز می تواند تعیین کننده ی واکنش دیگران نسبت به شما باشد. سعی کنید که حتما چهره ی حرفه ای از خود نشان دهید تا مطمئن و قوی به نظر برسید و مردم بتوانند به شما اعتماد کنند و باورتان داشته باشند.
افراد قبل از اینکه حرفی زده باشند با ظاهرشان چیزهای زیادی درباره ی خودشان گفته اند، البته ممکن است برخی از برداشت هایی که دیگران از ظاهر شما دارند، متفاوت با آن چیزی باشد شما هستید، به همین دلیل باید بدانید که چه چیزی را می خواهید به مخاطبانتان نشان دهید بر اساس همان چهره ی حرفه ای خود را نشان دهید.
همان طور که برندتان را توسعه می دهید بر روی چهره ی حرفه ای خود هم کار کنید. برای این منظور بهتر است بدانید که مردم در اولین برخورد با شما چه برداشتهایی از ظاهر شما دارند:
- میزان تحصیلات شما چه قدر است؟
- میزان اعتماد به نفس شما چه قدر است؟
- میزان درآمد شما چه قدر است؟
- سطح فرهنگی شما چه قدر است؟
- جایگاه اجتماعی شما چگونه است؟
- چه قدر قابل اطمینان هستید و می شود روی شما حساب کرد؟
- هوش تان چه قدر است؟
- اخلاق شما چگونه است؟
- خوشرو و دلنشین هستید یا عبوس و بد اخلاق؟
- سبک شخصیتی شما چیست؟ اجتماعی و خون گرم هستید یا منزوی و تودار؟
درست است که چهره ی حرفه ای شما آمیزه ای از رفتار و ظاهر شماست ولی در اصل کل وجود شما را شامل می شود. در لحظه ی اول یک اطلاعات کلی از شما به مخاطب می دهد که اگر این اطلاعات حس خوبی به مخاطب بدهد او جذب شما می شود.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید