برندسازی شخصی: ویژگی انحصاری شما چیست؟
شاید شما هم خصوصیتی دارید که تمام عمر سخت تلاش کردهاید آن را از چشم دیگران پنهان کنید؛ ویژگی انحصاری منحصربهفردی که شما را متفاوت و غیرعادی میکند؛ دست کم برای کسانی که از بچگی آنها را میشناسید. این ویژگی غیرعادی آنقدر شخصی بهنظرتان میرسد که ممکن است در طول زندگی مایهی رنجتان بوده باشد.
لحظهی هیجان انگیزی است وقتی کسی دیگر را میبینید که همان ویژگی انحصاری شما را دارد و میفهمید تنها نیستید. در این لحظه احساس میکنید قبیلهتان را پیدا کردهاید. شاید همچنان در میان بقیهی مردم عجیب بهنظر برسید، ولی در قبیلهی خودتان اینطور نیست. داشتن ویژگیهای عجیب به این معنی نیست که همه آن را میبینند؛ بلکه خودتان از درون احساس غیرعادی بودن میکنید. شاید شما زنی زیبا با موهای بور باشید، در جامعهای که زیبایی (بهویژه بور بودن) با خنگی یکسان دانسته میشود. اگر در واقع از همهی آن جمع باهوشتر باشید، احساس میکنید سر جای خودتان نیستید.
خیلی مهم است که گروه درست را برای در میان گذاشتن ویژگیهای انحصاریتان پیدا کنید. اگر این کار را در گروه اشتباهی انجام دهید، ممکن است عجیب و غریب بهنظر برسید؛ ولی گروه درست، شما را با خصوصیت درخشانی که دارید میپذیرد (و نیازتان به عشق / تعلق که در مقالهی «نیازهایتان را کشف کنید» دربارهاش گفتم، برآورده میشود). هرکسی جایگاهی برای خودش دارد. باید از خودتان بپرسید آیا میخواهید این خطر را بپذیرید که ویژگیهای تک خودتان را به دیگران نشان بدهید تا بتوانید خود واقعیتان را بپذیرید یا نه. افشای خود بیهمتا شجاعت زیادی میخواهد؛ بهویژه اگر احساس میکنید ویژگیهایتان ممکن است افراد مهم زندگیتان را از شما دور کند.
اگر خودتان را انسان میدانید، ویژگیهای عجیبتان را بپذیرید. پذیرفتن خودتان بهعنوان انسان باعث میشود ارتباط برقرار کردن با شما آسانتر شود، چون در این صورت سپرهای دفاعیتان را زمین میاندازید و به دیگران اجازه میدهید زیر نقابتان را ببینند. برای اصیل بودن باید این ارتباط با جنبه انسانیتان وجود داشته باشد.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید