برندسازی شخصی : داستان خود را بنویسید(۱)
برندسازی شخصی یعنی داستان خود را بنویسید. داستان مفهومی شخصی است و هیچ چیز نمی تواند مثل داستان، برندتان را بسازد. اگر داستان خوبی داشته باشید و آن را برای مخاطبانِ درستی تعریف کنید بین شما رابطه ی عاطفی ایجاد می شود. در برندسازی شخصی، از داستان برای نوشتن زندگی نامه ای درخشان استفاده می شود و این فرصت را به شما می دهد که به شیوه ای جذاب خودتان را به دیگران معرفی کنید و به سرعت آن ها را تحت تاثیر قرار دهید.
چرا مردم داستان می گویند؟
برای اینکه بتوانید پیامتان را به همه منتقل کنید بهتر از است که از روش داستان گویی استفاده کنید. چون ممکن است اگربخواهید سخنرانی کنید برای همگان جالب نباشد و به سخنرانی تان توجه نکنند ولی اگر پیامتان را در قالب داستانی جذاب بگنجانید، می توانید پیامتان را به راحتی منتقل کنید و مخاطبان شما هم بیشتر توجه می کنند.
گذر از مرزهای فرهنگی
در هر فرهنگی داستان ها، قصه های پریان، افسانه ها، اسطوره ها برای سرگرمی، آموزش و حفاظت از آن فرهنگ گفته می شود. این داستان ها پر از شخصیت هایی است که به مردم درس می دهند و باعث می شوند که در تصمیم گیری هایشان به ارزش هایشان فکر کنند.
در همه ی فرهنگ ها از داستان برای ایجاد پیوند بین مردم و آرمان های خود استفاده می کنند. انقلابیون اغلب داستان گویان خوبی هستند و با این وسیله جنبش های خود را به راه می اندازند. وقتی داستانی را تعریف می کنید باید خودتان را با شنوندگان خود هم سطح کنید. چیزی که باعث تاثیر گذاری داستان ها می شود، در میان گذاشتن مشترکات است.
مغز چطور داستان می سازد و از آن استفاده می کند
زمانی را به یاد آورید که یه داستانی پرهیجان گوش می دادید و یا فیلمی ترسناک می دیدید. قلبتان تند تند می زد، عرق می کردید در حالی که شما فقط شنوده بودید و یا فیلم را تماشا می کردید، ولی مغز شما تصاویر خیالی را همانند تجربه ی واقعی پردازش می کند.
داستان نیم کره ی منطقی چپ را به نیم کره ی احساسی راست پیوند می دهد.داستان گویی به این دلیل موثر است که کل مغز را درگیر می کند، نه فقط حقایق خشک نیم کره ی چپ یا تجربیات هنری مربوط به نیم کره ی راست را.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید