برندسازی شخصی : اخبار شخصی تان را نشر دهید
به منظور انجام این کار، خبری را درمورد رویداد و موقعیتی که می خواهید تبلیغ کنید را به دست خبرنگاران می رسانید و آنان را ترغیب می کنید تا در مورد آن بنویسند. نشر خبر شخصی می تواند در مورد انتشار کتاب جدیدتان یا محتوای تولید شده ی پر بازدید در وبلاگ تان و یا اطلاعات مربوط به کارگاهی که قصد برگزاری آن را دارید باشد.
کاری را انجام دهید که ارزش نشر خبر را داشته باشد و به نوشتن خبر و نشر دادن آن برای برندتان فکر کنید. برلی نوشتن خبرنامه باید چارچوب اصلی آن را رعایت کنید:
از نوشتن سر صفحه آغاز کنید: سر صفحه بهتر است شامل اطلاعات دسترسی و مهم مثل: انتشار فوری، تماس، مشخصات فردی، نام شرکت، شماره تلفن، فکس، آدرس ایمیل، آدرس وب سایت و از این دسته اطلاعات باشد.
عنوان را بنویسید: عنوان باید کوتاه و در یک جمله بیان شود. باید توجه داشته باشید که عنوان تان به اندازه ی کافی جذاب باشد.
یک پاراگراف مقدمه ی قوی بنویسید: این پاراگراف است که باید توجه خواننده را جلب کند و مرتبط ترین اطلاعات را باید در بر داشته باشد: کی، کجا، چه کسی، چه چیزی، چرا باید در این پاراگراف معلوم باشد. باید به گونه ای این پاراگراف را بنویسید که خلاصه ای از خبر شما باشد به شکلی که انگار خواننده فقط قرار است این قسمت را بخواند. پاراگراف مقدمه ی شما مانند قلابی است که خواننده را گیر می اندازد.
متن اصلی خبرتان را بنوسید: پارگراف های بعدی اطلاعات جزئی تری را می گوید، درواقع توضیح پاراگراف مقدمه است.
یادتان باشد شما دارید خبر می نویسید که توجه رسانه ها را جلب کند بنابراین از درستی آن مطمئن باشید.
پارگراف پایانی را هم به گونه ای بنویسید که نکته ی اصلی خبرتان را بازگو کند.
برای نوشتن خبرنامه رعایت این جارچوب الزامی است و بهتر است نکات زیر را هم در نظر بگیرید:
- از زبان سوم شخص بنویسید.
- ازآمار و ارقام استفاده کنید.
- از فرضیات و وعده های پوچ دوری کنید.
- خبر را برای سایت های آزاد بفرستید.
- مختصر و مفید بنویسید و سعی کنید که متن آن بیش از ۵۰۰ کلمه نشود.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید