ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۰۸
585 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

باورهای جنبی پیش نویس

زمانی که کودکی به باورهای اصلی پیش نویس خود می رسد، او تجربیات خود از واقعیات را بر طبق این باورها تعبیر و تفسیر می کند. این باورها بر تجربیاتی که او به کار می گیرد، معانی که او برای این تجربیات قائل می شود و اینکه آیا آنها برایش اهمیت دارند یا ندارند، تأثیر می گذارد. در این راستا، او باورهای جنبی پیش نویس را که مهر تائیدی بر باورهای اصلی پیش نویس می باشند، بر آنها می افزاید.

دیوید برادری داشت که یکی دو سال از او بزرگتر بود. به علت تفاوت سن، او طبیعتا از دیوید، درشت تر بود، همچنانکه از نظر نیروی ذهنی نیز پیشرفته تر بود. دیوید با نیروی تفکری که در حد یک بچه نوپا داشت به این نتیجه رسید که «حالا میفهمم که چه اشکالی دارم. اشکالم این است که به اندازه کافی بزرگ و باهوش نیستم. این را به این دلیل می گویم که برادر من که هم بزرگ است و هم باهوش، همه توجه ها را به خود جذب می کند.»

در نتیجه دیوید برخی از باورهای جنبی پیش نویس را بر این منوال بنیان نهاده بود. «من خنگ و خرفت هستم، نحیف و ضعیفم و خیلی کوچولو هستم، نیازهای من هیچ اهمیتی ندارند.» دیگران از من بزرگتر و باهوش تر هستند، به همین دلیل است که آنها از من مهمترند و همه توجه ها را به سوی خودشان جلب می کنند، بخصوص از زنهای مهم زندگی. زندگی سراسر رنج و بی عدالتی است.

دورِ چرخه ای باورها  و احساسهای پیش نویس

حال دیوید شخص بزرگسالی است و در لحظات فشارزا ممکن است وارد پیش نویس زندگی خود شود. همانطور که دیده ایم، اگر شرایط این زمانی این مکانی به نوعی با یک وضعیت فشارزای دوران کودکی شباهت داشته باشد . یعنی همان وضعیت کش لاستیکی وجود داشته باشد، به خصوص امکان انجام آن بیشتر می شود.

در چنین مواقعی است که دیوید احساسها و باورهای دوران اولیه کودکی را دوباره تجربه می کند. در نظر بگیرید که دیوید تصور می کند که نامزدش او را طرد می کند. ناخود آگاه، او همانطور که مادرش او را در دوران نوزادی طرد می کرد، واکنش نشان می دهد. او بدون اینکه آگاه باشد آزردگی و وحشت را تجربه می کند.

همچنان که این کار را می کند، باورهای پیش نویسی خود را بازنوازی می کند. او این طردشدگی را که احساس کرده است با این بیان درونی و نا آگاهانه به خود توضیح می دهد: «من اصلا دوست داشتنی نیستم، زیرا دارای اشکال اساسی می باشم. این زن مهم زندگی من به کلی می خواهد مرا طرد کند و نادیده گیرد. اگر او چنین کند من تک و تنها خواهم ماند.»

هربار که دیوید این سخنان را به خود می گوید، او احساسهای ترس و آزردگی خود را توجیه می کند. و هرگاه او این احساسها را دوباره به تجربه در می آورد، باورهای پیش نویسی را دوباره برای خود بازگو می کند تا بتواند احساسهای خود را توضیح بدهد. به همین ترتیب احساسها و باورهای پیش نویسی به طور مدام به چرخ در می آید.

یعنی آن چیزهایی که در کله شخص میگذرد. از آنجایی که دیوید قبلا یک توضیح درونی پیش نویس از آنچه که آنرا به عنوان طردشدگی می انگارد دارد، او باورهای پیش نویس خود را در اختیار ندارد تا آنها را برای مقابله با واقعیات این زمانی این مکانی تغییر دهد. برعکس، هر زمان که او این روند چرخه ای را تکرار می کند، این برداشت خود را که واقعیات باورهای پیش نویس اورا تائید کرده اند، تقویت میکند.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *