ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۳۰
635 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
تخریب و کش لاستیکی

تصور کنید که من همان پسر بچه کوچک بودم که الآن در دوران بزرگسالی در برابر صندوق فروشگاه ایستاده ام و صندوق دار کالاهایی را که می خواستم بخرم به من تحویل نمی دهد.

همچنانکه فشار این وضعیت را تجربه می کنم به انتهای یک کش لاستیکی قفل می شوم و به گونه ای واکنش نشان می دهم گویی دوباره کودک خردسالی هستم و به یک وضعیت فشارزای گذشته برگشت می کنم. برای من، مانند این است که نه تنها صندوق دار بلکه تمام دنیا تهدید می کنند درست مانند آن پسر همسایه مردم آزار که وقتی من کوچک بودم مرا تهدید می کرد.

در یک لحظه، همان کاری را می کنم که در کودکی یاد گرفتم. من خشمگین می شوم و حالت تهاجمی به خود می گیریم. رودرروی صندوق دار قرار میگیرم و فریاد میزنم: «شرم آوره. یعنی می خواهی بگویی به من اعتماد نداری؟» صندوقدار شانه های خود را بالا می اندازد.

همچنانکه هنوز در شعله خشم و غضب میسوزم، با قدمهایی سنگین و خشم آلود از فروشگاه بیرون می روم. برای لحظاتی احساس رضایت می کنم و به خود می گویم: «حداقل حقشو کف دستش گذاشتم!» ولی در همان لحظه می دانستم که تمام سرو صدای من این واقعیت را که نتوانستم چیزهایی را که لازم داشتم بخرم، تغییری نداده است. هنوز از درون دارم می سوزم و تمام آن روز را با معده درد می گذرانم.

واکنش احساسی من کوچکترین اثری در حل مسئله این زمانی این مکانی من نداشت. ولی در خارج از حوزه آگاهی، انگیزه ای را دنبال میکردم که به مراتب از حل آن مسئله برایم مهمتر بود. من تلاش می کردم که محیط را به نوعی کنترل کنم تا بتوانم آن حمایت والدی را بدست آورم که در کودکی با تجربه و نشان دادن چنین احساسهای تخریبی بدست می آوردم.

این همیشه کنش و عملکرد احساسهای تخریبی در دوران بزرگسالی است. هرگاه یک احساس تخریبی را تجربه می کنم، یک روش کهنه شده دوران کودکی را تکرار می کنم. به عبارت دیگر، در پیش نویس خود هستم.

ایجاد وضعیتهای تخریبی

در این مثال، من وضعیت تخریبی را ایجاد کردم، یعنی روند حوادثی که تجربه احساسهای تخریبی را توجیه کند. من «تصادفا» فراموش کردم که با خود پول بیاورم.

حال که ما عملکرد پیش نویسی احساسهای تخریبی را می دانیم، در می یابیم که چرا من چنین رفتاری کردم. من وضعیت تخریبی را ایجاد کردم تا بتوانم یک احساس تخریبی را تجربه کنم. در حالت نفسانی کودک خود، نیاز به نوازش را تجربه کردم. بنابراین من ترتیبی دادم که با زیر سلطه بردن دیگران بتوانم نوازشها را به شکلی که در کودکی یاد گرفته ام کسب کنم. من به سمت همان احساسهایی رفتم که در خانواده خودم نتیجه بخش بود.

در این صورت نظریه تخریب یک دید جدید کلی در مورد اینکه چرا افراد احساس های بد را جمع می کنند ارائه میدهد.

حال بیایید به مثال فروشگاه برگردیم. توصیف روزمره این مثال این خواهد بود که «من چون نتوانستم اجناس را بخرم احساس خشم نمودم ولی با دانشی که از وضعیت های تخریبی داریم» در عوض میگوئیم:

«من میخواستم عصبانی شدن خود را توجیه کنم، در نتیجه به گونه ای برنامه ریزی کردم که بدون خرید اجناس مورد نیازم برگردم.»

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *