بازاریابی محتوایی : کانتنت ۲۰۲۰، پروژه ی بازاریابی کوکاکولا
اگر شما تاکنون فیلم مک گوایر Jerry McGuire را دیده باشید، Blue mission statement را به خاطر می آورید. این همان لحظه از فیلم است که جری مک گرایر (بازی شده توسط تام کروز) با عرق سردی از خواب بیدار می شود و آنچه را که باور دارد جهت گیری آینده ی باشگاه ورزشی اوست، می نویسد: باشگاهی با مشتریان کمتر، خدمات بیشتر مشتریان و توجه شخصی بیشتر به ورزشکاران.
جاناتان میلدن هال Jonathan Mildenhall، معاون مدیر عامل استراتژی تبلیغات جهانی کوکاکولا، نیز دیدگاه مشابهی داشت، البته با این تفاوت که به جای اخراج شدن نظیر آنچه برای جری مک گوایر در فیلم رخ می دهد، او در حال رهبری کوکاکولا به سمت انقلاب بازاریابی محتوایی است. “بیانیه ی ماموریت آبی” میلدن هال، کوکاکولا کانتنت ۲۰۲۰ Coca Cola Content نامگذاری شده است.
محتوای کوکاکولا ۲۰۲۰ از ۲ ویدئو تشکیل شده است (۱۷ دقیقه طول این دو فیلم است) به تشریح استراتژی محتوایی نوشابه ها برای دهه ی آینده می پردازد (اگر قبلا این فیلم را مشاهده نکرده اید، لطفا زمانی برای تماشای این فیلم ها اختصاص دهید)
در خلال فیلم میلدن هال می گوید:
“تمام تبلیغ کنندگان، به محتوای بسیار زیاد نیاز دارند تا بتوانند تعامل خود را با مشتریان، تازه و مرتبط نگاه دارند؛ به دلیل اتصال مشتریان در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته. اگر تصمیم دارید در سرتاسر دنیا موفق عمل کنید، باید در کانون تفکر فرد ایده های غنی و بارور داشته باشید.”
کانتنت ۲۰۲۰ به چه دلیل اینقدر پر اهمیت است؟
کانتنت ۲۰۲۰ در اصل بعنوان یک ویدئوی داخلی برای گروه بازاریابی کوکاکولا، تیم اجرایی و سازمان های همکار تهیه شد تا دیدگاه استراتژیک شرکت نسبت به آینده را به تصویر بکشد. به طور کلی، استراتژی این است که آینده ی بازاریابی کوکاکولا بر پایه ی کمال مطوب بازاریابی محتوایی گذارده شود؛ چیزی که به آن “داستان گویی سیال” می گویند.
در ادامه، نکات کلیدی محتوا ۲۰۲۰ آمده است:
- کوکاکولا نیاز به حرکت از تعالی خلاق به سوی تعالی محتوایی دارد.
- شرکت نیاز به تولید محتوایی دارد که تعهد به ساختن جهان به مکانی بهتر و توسعه و گسترش ارزش و مفهوم در زندگی مردم را به همراه دارد؛ در حالیکه به طور هم زمان کوکاکولا را در تحقق اهداف کسب و کاری خود سوق بدهد.
- کوکاکولا از طریق داستان ها، مکالمات را برمی انگیزد و سهم بسیار زیادی از فرهنگ عامه را بدست می آورد.
در شروع ویدئوها، این ادعا مطرح شده که کوکاکولا باید جذاب ترین محتوا در سراسر دنیا را تولید نماید. در اواخر فیلم، این نظر مطرح می شود که کوکاکولا دیگر نمی تواند به تبلیغات ۳۰ ثانیه ای تلویزون محور تکیه کند. این حقیقت که صنعت نوشابه سازی سالانه میلیاردرها دلار هزینه صرف تبلیغات می کند، در رسانه ای که بیشترین هزینه ها در آن پرداخت می شود، گفته ای بسیار بنیادی است. صنعت نوشابه سازی متوجه می شود که تبلیغات دیگر کافی نیست؛ بلکه این داستان ها هستند و نه وقفه های مزاحم که قلب و روح مشتریان را تسخیر خواهند کرد.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید