بازاریابی محتوایی : معیارهای فروش
هدف نهایی بازاریابی محتوایی، همیشه رشد کسب و کار بوده و هست. اندازه گیری این معیار، به این سوال پاسخ می دهد: آیا از طریق این محتوا پولی بدست آورده ایم؟
معیارهایی که شما برای درک فروش نیازمند آن هستید به این گونه است:
فروش آنلاین: معمولا شما می توانید آن را از طریق سیستم های تجارت الکترونیک مانند Authorize اندازه گیری کنید.
فروش آفلاین: شما می توانید به وسیله ی CRM و URL های منحصر به فرد و از طریق برنامه های تجزیه و تحلیل گرا، آن را محاسبه کنید. سیستم های قوی مانند: Eloqua، Action، Marketo، Infusion soft قطعاتی از محتوایی را که مشتریان شما استفاده کرده اند، ثبت کرده و به شما این اجازه را می دهد که ارزش دلاری آن را محاسبه کنید.
گزارش و کتابچه ی راهنمای کاربران: بله، ثبت این گزارش ها نیز مهم هستند. در سیستم CRM خود باید مطمئن شوید که گروه فروش شما از فروش گزارش سازمان یافته ای تهیه کند تا بتوانید آن را پیگیری کنید. در بعضی مواقع، آنها نمی دانند؛ اما بهتر است شما تلاش خود را بکنید.
به یاد داشته باشید که اگر می خواهید فروش را پیگیری کنید، باید کار قابل پیگیری انجام دهید. برای درک تاثیر یکی از پست های وبلاگ، باید پاسخی مناسب با محتوای مربوطه داشته باشید.
حفظ مشتریان را به یاد داشته باشید. مهم ترین مخاطبان محتوایی، مشتریان کنونی شما هستند. شرکت های باهوش از سیستم های CRM حساس به منظور پیگیری و اندازه گیری محتوای مشاهده شده و تاثیر هر جزء بر مشتریان و نرخ های مجدد استفاده می کنند. اگر محتوای جدیدی ایجاد کردید، مطمئن شوید که مشتریان کنونی دسترسی سریع به آن را داشته باشند.
اگرچه حفظ مشتری هدف مهمی در بازاریابی محتواست؛ اما اکثر افراد از مشتریان خود غافل می مانند. اشتباه نکنید. اگر شما برنامه ی محتوای خود را به مرحله ی بعدی برسانید، باید با مشتری های کنونی خود را شروع کنید. هدف هایی که باعث خوشحال شدن طولانی مدت مشتریان می شود، مهم ترین اهداف بازاریابی محتوایی است.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید