بازاریابی در شبکه های اجتماعی
آیا شما از توئیتر، اینستاگرام یا یوتیوب استفاده می کنید؟ آیا مرکز خرید شما در فیسبوک عضو است؟ در لینکداین چطور؟ اگر پاسخ “نه” است، قطعا فرصت مناسبی را برای ارتباط کم هزینه با مخاطبان از دست داده اید. مخصوصا در شرایط امروزی که بودجه های بازاریابی کاهش یافته است.
امروزه اکثر شرکت ها وب سایت های خوبی دارند؛ اما باید به شبکه های اجتماعی نگاهی ویژه کرد. شبکه های اجتماعی می تواند ابزار اصلی استراتژی ارتباطی یک مرکز خرید باشد. این ابزار می تواند نرخ بازگشت سرمایه (ROI) شگفت انگیزی را برای شما فراهم کند.
استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی باید یکی از بخش های استراتژی کلی بازاریابی اینترنتی شما باشد که به ساخت آگاهی برند (Brand Awareness) و وفاداری برند (Brand Loyalty) شما کمک کند.
اجازه دهید برخی تعاریف را با یکدیگر مرور کنیم:
- بازاریابی موبایلی: با رشد فزاینده ی گوشی های هوشمند تلفن همراه، بازاریابی موبایلی رشد زیادی داشته است و از ابزارهای مختلف متنی و تصویری برای جذب مخاطبان استفاده می کند.
- لینکداین: یکی از شبکه های اجتماعی است که به حرفه ای ها تخصیص یافته است. این شبکه در بیش از ۱۷۰ کشور مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از شرکت ها، نیروی کار مورد نیاز خود را از این شبکه تامین می کنند.
- فیسبوک: پرمخاطب ترین شبکه ی اجتماعی است، که افراد به صورت رایگان در آن عضو شده و در صفحه های شخصی خود، مشخصات، علایق و سرگرمی های خود را اشتراک گذاری می کنند.
- اینستاگرام: شبکه ی اجتماعی با تمرکز روی عکس و ویدئو است. این شبکه سریع ترین نرخ رشد را در بین شبکه های اجتماعی داشته و در سال ۲۰۱۲ توسط فیسبوک خریداری شد.
- توئیتر: شبکه ی اجتماعی رایگانی است که در حوزه ی وبلاگ نویسی فعالیت می کند. این شبکه برای مخاطبان این امکان را فراهم می کند تا نظرات خود را “توئیت” کرده و بتوانند توئیت دیگران را بخوانند و نظر دهند. توئیت ها دارای محدودیت ۱۴۰ کاراکتر می باشد.
- بلاگ یا وبلاگ: نوعی وب سایت است که معمولا توسط یک نفر مدیریت می شود که با یک استراتژی یکپارچه، رویدادها و خروجی های دیگر مانند عکس و ویدئو را اشتراک گذاری می کنند.
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید