تعریف بازی های روانی نویسندگان تحلیل رفتار متقابل در مورد تعریف درستی از بازیها، بینش های گوناگونی دارند. شاید به این علت که خود اریک برن بازیها را در مراحل مختلف تفکر خویش به شکل های گوناگون تعریف نمود. در آخرین کتاب خود، تحت عنوان "بعد از سلام چه میگوئید" برن فرمول ب را بیان می کند. سپس می افزاید: «هر آنچه که با این فرمول هماهنگ باشد یک بازی است، و هر آنچه که با آن هماهنگ نباشد بازی نیست.» تعریفی...
منتخب سردبیر
مقالاتی که خواندنش جذاب خواهد بود.آخرین مقالات
آخرین مقالات ایده پردازان را دنبال کنید.بازاریابی محتوایی: ممیزی محتوای بصری
بازاریابی محتوایی: ممیزی محتوای بصری مدیران بازاریابی مانند اکثر مردم هستند. آنها با دیدن نمونه یاد می گیرند. مشارکت دادن آنها در آزمون زیر مفید خواهد بود. تمام محتوای بازاریابی هم چاپی و هم الکترونیک را پرینت بگیرید و آنها...
موفقیت اتفاقی نیست ؛ شکست هم همینطور
موفقیت اتفاقی نیست ؛ شکست هم همینطور موفقیت، اتفاقی پیش نمی آید. متاسفانه شکست هم همین طور است. شما وقتی موفق می شوید که به طور مرتب کارهایی را انجام بدهید که افراد موفق انجام می دهند تا زمانی که...
برندسازی شخصی : برندتان را به رادیو ببرید
برندسازی شخصی : برندتان را به رادیو ببرید خیلی خوب است که به فکر تولید برنامه ی رادیویی هم باشید. بدیهی است که برنامه تلویزیون با برنامه رادیویی متفاوت است. ولی هدف هردو یکی است نحوه ی رسیدن به آن...
مثلث نمایشی بازی های روانی
مثلث نمایشی بازی های روانی استیفن کارپمن، یک مثلث ساده و در عین حال موثری را برای تجزیه و تحلیل بازیهای روانی طرح ریزی کرد و آن را مثلث نمایشی نامید. او بر این باور است که هر وقت افراد به بازیهای...
سرشناسان عرصه ی پیتزا فروشی
سرشناسان عرصه ی پیتزا فروشی سرگذشت شرکت هایی که به شهرت رسیدند، مثال های مشابه بیشمار دارد. شرکت هایی که دایره ی تمرکز خود را کوچک کردند تا بتوانند در یک رسته ی جدید، اولین باشند و بعد توسط اطلاع...
تکنیک فروش : ۱۰ روش شروع مذاکره فروش (۶)
تکنیک فروش : 10 روش شروع مذاکره فروش (6) روش پیمایش کلمه ی پیمایش ترجمه کلمه ی Survey است و یک نوع روش تحقیق می باشد اساس آن مصاحبه، جمع آوری داده و تکمیل پرسشنامه است. متاسفانه این روش به...