همهی ما روزانه در محیط کار با همکاران خود در تعامل هستیم. امکان تجربهی استرس، رقابت، خشم، رفتار توهینآمیز و ... در هر سازمانی وجود دارد مگر اینکه کارکنان آن سازمان یاد بگیرند با یکدیگر مدارا کنند و در جهت پیشبرد اهداف سازمان گام بردارند. در اعلامیه اصول تحمل و مدارا، یونسکو اعلام نموده است که تحمل و مدارا بوسیله دانش، صراحت، ارتباطات و آزادی بیان، آگاهی و باور رشد میکند. تحمل و مدارا نه تنها یک الزام اخلاقی بلکه...
منتخب سردبیر
مقالاتی که خواندنش جذاب خواهد بود.آخرین مقالات
آخرین مقالات ایده پردازان را دنبال کنید.چرا پروژههای خوب شکست میخورند؟
چرا پروژههای خوب شکست میخورند؟ وقتی یک پروژۀ امیدبخش به هدف نمیرسد، ای بسا مشکل نه در خود هدف، که در شیوۀ رسیدن به آن باشد. آنچه میخوانید شیوهای برای برنامهریزی پروژههاست به گونهای که از سقوط غیر لازم آنها...
استرس چگونه بر محیط کار اثر میگذارد؟
استرس چگونه بر محیط کار اثر میگذارد؟ استرس روی سازمانها و افراد موجود در آن تأثیر میگذارد. تأثیر استرس سازمانی با افزایش میزان کارگریزی، تعویض زود هنگام کارکنان، ارتباط نامناسب با ارباب رجوع، کاهش میزان امنیت شغلی، کنترل ضعیف محصولات...
چگونه در محل کار اعتماد بسازیم؟
چگونه در محل کار اعتماد بسازیم؟ در سایه اعتماد است که سازمانها میتوانند به طور موفقیت آمیزی به حیات خود ادامه دهند. بنابراین توانایی اعتمادسازی در سازمان و روابط بین افراد و گروهها و سطوح مختلف سازمانی از مهمترین ویژگیهایی...
اخراج! مدیران منابع انسانی بخوانند
اخراج اگرچه در قرن بیست و یکم، برچسب اخراج کمتر کاربرد دارد، هنوز هم گفتن آن ناخوشایند است، و اغلب در عبارات محترمانه، از قبیل ((شرکت باید تعدیل شود))، ((شغل شما حذف شده است)) یا ((ما مجبوریم به شما بگوییم...
مدیران قاطع چه ویژگیهایی دارند؟
مدیران قاطع چه ویژگیهایی دارند؟ در یکی از مطالب پیشین به این موضوع اشاره کردیم که گاهی اوقات عدم قاطعیت بهتر از قاطعیت است اما همیشه اینگونه نیست و افراد قاطع با ویژگیهای خود سودمندیهایی را به همراه دارند. آنان...
استرس و شغل
استرس و شغل تجربهی استرس در محل کار میتواند به دلایل مختلف اتفاق بیفتد. مدیر پرخاشگر، حجم کار زیاد، نوع حساسیت و دقت بالای کار، شخصیت دشوار همکاران و ... آیا تجربهای از این دست در محیط کار به خاطر...