ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۰/۰۴
1,305 بازدید
۹ دیدگاه
اشتراک گذاری

چرا پروژه‌های خوب شکست می‌خورند؟

وقتی یک پروژۀ امیدبخش به هدف نمی‌رسد، ای بسا مشکل نه در خود هدف، که در شیوۀ رسیدن به آن باشد. آنچه می‌خوانید شیوه‎‌ای برای برنامه‌ریزی پروژه‌هاست به گونه‌ای که از سقوط غیر لازم آن‌ها جلوگیری شود.

چکیده: پروژه‌های بزرگ با آهنگی شگفت‌آور(بنا به برخی برآوردها، نیمی از اوقات) شکست می‌خورند. دشوار نیست بفهمیم چرا. پروژه‌های درازمدت و پیچیده، بنا به سنت، با اجرای جریانی از کارهای تیمی موازی اجرا می‌شوند. اگر مدیران نتوانند وقایع نهفته در فضای بین این جریان‌های موازی را پیش‌بینی کنند، نمی‌توان به همگرایی موفق آن‌ها در پایان کار چندان دل بست. به یک پروژۀ ((مدیریت ارتباط با مشتری)) توجه کنید: معمول است که یک تیم مشتری پژوهی کند، تیم دیگری نرم‌افزار را برگزیند، تیم سوم برنامه‌های آموزشی را طراحی کند، و الی آخر. اما در پایان کار، ای بسا فروشندگان بنگاه از وارد کردن اطلاعات در سیستم سر باز زنند چون دلیل این کار را نمی‌دانند. به راستی، بسیاری از پروژه‌های مدیریت ارتباط با مشتری در بنگاه‌های بزرگ، به همین بی‌راهه افتاده‌اند.

آشکارسازی مشکلات پیش‌بینی نشده(در حالی که پروژه در جریان است) راه دارد. رمز کار این است که چند مینی پروژه یا ((ابتکارهای ضربتی)) به نقشۀ کلان پروژه تزریق شود به ترتیبی که هدف هر یک از مینی‌پروژه‌ها نسخۀ مینیاتوری هدف کلان پروژه باشد. در پروژۀ مدیریت ارتباط با مشتری، می‌توان تیم خاصی را مأمور کرد فروش گروهی از فروشندگان را در منطقه‌ای خاص ظرف چهار ماه ۲۵ درصد افزایش دهد. برای رسیدن به این هدف، اعضای تیم باید برشی از یکایک جریان‌های کاری افقی را انجام دهند. آنان ظرف همین چهار ماه، از سرپیچی فروشندگان، و چه بسا مشکلات پیش‌بینی نشدۀ دیگر(مثلاً نیاز به شیوه‌ای برای تقسیم کمیسیون فروش گروهی) پرده بر خواهند گرفت.

بانک جهانی برای جلوگیری از انحراف یک طرح فراگیر شانزده ساله و دست‌یابی(سال‌ها پیش از موعد) به نتایج ملموس، ابتکارات ضربتی را در سطحی گسترده به کار گرفته است.

(منبع: جستارهایی در مدیریت ترجمۀ محمدابراهیم محجوب)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

9 پاسخ به “چرا پروژه‌های خوب شکست می‌خورند؟”

  1. م.جبلی گفت:

    چقدر خوب میشه اگه همه کسانی که ایده تو ذهنشون دارند کنار کلی تخصص که یاد میگیرند و در حال پیشرفت هستند ، راجب این موضوعات هم به همون اندازه تحقیق کنن و تجربیات استارت آپ ها و ایده های شکست خورده و همینطور موفق رو مطالعه کنند تا درصد شکستشون خیلی پایین تر بیاد و موفق بشن . ممنون از مطلب بسیار خوب شما . مثل همیشه عالی بود خسته نباشید

    • نیلوفر محسنی گفت:

      ممنون از شما که همراه هستید. نظراتتون برای ما بسیار ارزشمنده

  2. e.raygani گفت:

    موضوع بسیار جالبه. میشه گفت وجود کارهای موازی و اولویت بندی نشده در پروژه ، عدم تقسیم درست کارها بر اساس توانایی افراد درگیر در پروژه ، عدم وجود مدیر پروژه ، عدم رعایت اصول UX و … هرکدوم دلیلی برای شکست پروژه باشه .

  3. مهدیه رفیعی گفت:

    باتشکر
    بسیار مفید و کاربردی

  4. مرتضی گفت:

    مطلب خوبی بود
    متشکر از گروه ایده پردازان

  5. Pouya F گفت:

    جالب بود. سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *