طی تجربهی شخصی که در کار داشتم، گاهی اوقات از معاشرت با بعضی از همکاران ناراحت بودم. یا شاید خودم ناآگاهانه موجب ناراحتی آنها میشدم. در هر دو صورت این رابطهی ناسالم از پیشرفت کار جلوگیری میکرد خصوصاً اگر به طور مستقیم همکاری ما به هم گره خورده بود. این موضوع میگذشت و من کم و بیش راهکاری برای مقابله با این وضع پیدا میکردم اما شرایط به گونهای بود که محیط کار را از نظر روانی سالم نمیدیدم. تا...
منتخب سردبیر
مقالاتی که خواندنش جذاب خواهد بود.آخرین مقالات
آخرین مقالات ایده پردازان را دنبال کنید.نرم افزار Note در محیط Android Studio – قسمت چهارم
سلام در این قسمت از نرم افزار Note، با نحوه نمایش، ویرایش و حذف Note آشنا می شویم. که با کیک یا لمس طولانی هر ردیف از لیست برای انجام ویرایش و حذف از Context Menu استفاده کرده که نحوه...
چگونه استعداد کارکنان خود را پیدا کنیم؟
چگونه استعداد کارکنان خود را پیدا کنیم؟ هر انسانی دارای تواناییهایی است. در توانمندسازی، مدیران باید بتوانند استعدادهای افراد را مشخص نمایند. برای این منظور روشهای زیر میتواند سودمند واقع گردد: ۱.سوال کردن؛ افراد ممکن است از صحبت دربارۀ خود...
چه موقع عدم قاطعیت بهتر از قاطعیت است؟
چه موقع عدم قاطعیت بهتر از قاطعیت است؟ در مطلب زیر با چند مثال توضیح دادیم که گاهی اوقات با عدم قاطعیت نتایج بهتری خواهیم گرفت، که قابل تعمیم به سازمانها و افراد در موقعیتهای متفاوت است. اول: وقتی احساس...
چگونه احساس مهم بودن را در کارکنان ایجاد کنیم؟
چگونه احساس مهم بودن را در کارکنان ایجاد کنیم؟ هرکس نیاز دارد احساس کند فرد مهمی است. در گذشته مدیران با تحقیر کارکنان کارها را به انجام میرسانند. در حالی که امروزه این روند دگرگون شده است. مدیران به طرق...
پنج باور در یادگیری و آموزش کارکنان
پنج باور در یادگیری و آموزش کارکنان ۱. قبول این واقعیت که هر فرد میتواند یاد بگیرد: با قبول چنین اصلی، اعتقاد به این باور نادرست که به کارمندان مُسن و آمادۀ بازنشستگی، نمیتوان مهارتهای شناختی، هیجانی و رفتاری خاصی...
مدیران اثربخش ۸ ویژگی را در خود توانمند میکنند
مدیران اثربخش 8 ویژگی را در خود توانمند میکنند اغلب صاحبنظران به این مهم توجه کردهاند که مهمترین عامل برای تغییر درک ضرورت تغییر است. اگر مدیران نیاز به تغییر را احساس کنند بخش اعظمی از مشکلات مرتفع خواهد شد....