ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۰۹/۱۸
1,761 بازدید
۱۰ دیدگاه
اشتراک گذاری

طی تجربه‌‌ی شخصی که در کار داشتم، گاهی اوقات از معاشرت با بعضی از همکاران ناراحت بودم. یا شاید خودم ناآگاهانه موجب ناراحتی آن‌ها می‌شدم. در هر دو صورت این رابطه‌ی ناسالم از پیشرفت کار جلوگیری می‌کرد خصوصاً اگر به طور مستقیم همکاری ما به هم گره خورده بود.

این موضوع می‌گذشت و من کم و بیش راهکاری برای مقابله با این وضع پیدا می‌کردم اما شرایط به گونه‌ای بود که محیط کار را از نظر روانی سالم نمی‌دیدم. تا اینکه در کتاب روان‌شناسی کار تألیف پروفسور محمود ساعتچی به موضوعی تحت عنوان شخصیت‌های دشوار برخوردم. حتماً همگی تجربه‌ی مواجهه با چنین افرادی را داشتیم یا خودمان به طور ناآگاهانه این چنین رفتار کرده‌ایم.

شناسایی نقاط ضعف و مواجهه‌ی صادقانه با آن‌ها بی شک قدمی برای پیشرفت ما خواهد بود. این را نیز بدانیم که خیلی از این رفتارها یا احساسات می‌تواند طبیعی باشد و هیچکدام از ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که هیچوقت دچار چنین چالش‌هایی نشده‌ایم. بنابراین با دید باز و مقاومت کم مطالعه کنیم تا نتیجه بگیریم.

چند نمونه از شخصیت‌های دشوار در سازمان:

شخصیت‌های همه‌چیزدان: فکر می‌کنند در همۀ زمینه‌ها، متخصص هستند. از ویژگی‌های دیگر چنین شخصیت‌هایی، متکبر و پرافاده بودن است. دربارۀ هر موضوعی عقیده‌ای را ابراز می‌کنند و در مواردی هم که اشتباه می‌کنند، اشتباه خود را قبول ندارند یا حالت تدافعی به خود می‌گیرند.

شخصیت‌های منفعل: چهرۀ آنان سرد و بی احساس است، نگاه‌های خیره و بی‌تفاوت دارند و از اختلاف نظر و مناقشه یا چالش، به هر قیمتی که شده، اجتناب می‌ورزند و هرگز عقیده و نظری را ابراز نمی‌کنند.

شخصیت‌های مستبد: قلدری می‌کنند، حتی اگر لازم باشد، با چرب زبانی دیگران را وادار به کارهایی می‌کنند که ممکن است در نهایت به سود خود آنان تمام شود، به سادگی به دیگران توهین می‌کنند، متوقع هستند و انتقاد آنان از دیگران، همراه با قساوت و بی رحمی است.

شخصیت‌های بله‌گو: با هر پیشنهادی موافق هستند، قول انجام دادن هر کاری را می‌دهند، ولی به ندرت به قولی که داده‌اند، عمل می‌کنند. هرچند همیشه از بابت قصور خود عذرخواهی می‌کنند، ولی شما نمی‌توانید اطمینان داشته باشید که قولی را که می‌دهند، انجام خواهند داد.

شخصیت‌های نه‌گو: منفی باف و بدبین هستند، کمتر از خود انعطاف نشان می‌دهند و غالباً برای سازمان محل کار خود، مشکل‌ساز هستند.

شخصیت‌های شاکی: هر اقدامی که شما انجام می‌دهید، از نظر آنان نقصی دارد، بیشتر اوقات از اوضاع و احوال و زمین و زمان شکایت می‌کنند و در مقابل، برای تغییر اوضاع و احوال در جهت صحیح، اقدامی انجام نمی‌دهند. هرچند ممکن است درست هم بگویند، ولی چون همیشه منفی‌گرا هستند و عیب‌جویی می‌کنند، دیگران از آنان دوری می‌جویند.

شخصیت‌های حسود: تاب تحمل رشد و پیشرفت هیچ یک از همکاران خود را ندارند، اگر متوجه شوند یکی از همکاران آنان مورد توجه قرار گرفته است، به روش مستقیم یا غیرمستقیم می‌کوشند وی را در نزد دیگران حقیر نمایند، ضمناً این افراد غالباً به گونه‌ای رفتار می‌کنند که هرگز شما متوجه حسد و گاه کینه‌ورزی آنان نشوید.

در ادامه به راهکارهای مقابله‌ای و پیشنهادی شما بیشتر خواهیم پرداخت.

 

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

10 پاسخ به “شاید من یک شخصیت دشوار در سازمان باشم!”

  1. e.raygani گفت:

    سلام
    موضوع مهم و فوق العاده ای رو اشاره کردید. قطعا شناخت نوع همکاران و یا حتی افراد در محیط کاری و زندگی و همین طور نحوه برخورد صحیح با اون ها میتونه هم محیط بهتری رو ایجاد کنه و هم فردی توانمند در ارتباطات تعاملی بسازه .

  2. samira گفت:

    از آنجایی که ما تایم زیادی از روز رو در محیط کار به سر میبریم و شاید تعامل ما با همکاران از اعضای خانواده هم بیشتر باشد.نیاز هست که شناخت نسبتی و هرچند کم از دیگر همکاران داشته باشیم تا بتونیم همکاری موثر تری با هم داشته باشیم.خود من به شخصه همیشه تلاشم این بوده که با همکاران رابطه ایی دوستانه داشته باشم.ممنون از مطلب مفیدتون.

  3. مهدیه رفیعی گفت:

    ممنون با مطلب مفیدتون
    افراد کارمند چون مدت زمان زیادی را در محل کار خود میگذراند به نوعی خانه ی دوم آنها محسوب میشود. بنابراین برای تعامل بهتر و بهبود روند کاری، شناخت ویژگی های اخلاقی همکاران بسیار مهم و اساسی هست و همچنین میتواند در نحوه ی برخورد صحیح با آنها تاثیر بگذارد.
    این امر باعث میشه افراد در محیط کار احساس بهتری داشته باشند و تاثیر بیشتری روی کارشان بگذارد.

  4. Morteza Sefidi گفت:

    مطلب جالبی بود
    گاهی اوقات آدم ها دچار این نوع شخصیت ها میشوند، که با صحبت با افراد مثبت و تمرکز به امور اطراف خود
    و با گذشت زمان مشکلشون رفع میشه

  5. مهمان گفت:

    خیلی ممنونم بابت انتشار این مقاله بسیار مفید و کاربردی موفق باشید

  6. مهمان گفت:

    سلام ممنون از اشتراک گذاریتون.. موفق باشید

  7. مهمان گفت:

    متشکر از محتوای خوبی که در وبسایتتون قرار دادید

  8. مهمان گفت:

    واقعا عالی بود

    درود بر شما و تیم قدرتمند تون

  9. رکاب بغل گفت:

    همیشه موفق و سربلند باشید

  10. نگار گفت:

    خیلی نکات جالبی بود ما هم تو شرکتمون که سایت ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی داریم از این نکات استفاده کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *