استراتژی اقیانوس آبی پارادایم رقابت در فضای کسب و کار بر ذهن بسیاری از مدیران امروز جهان سیطره دارد. مدیران تنها راه پیروزی و موفقیت سازمان خود را در پیشی گرفتن از رقبا و گرفتن سهم بیشتر از بازار تقاضای موجود میدانند. آزاد شدن ذهن مدیران از این پارادایم نیازمند دگرگونه نگریستن به مفهوم استراتژی است. تئوری پردازان استراتژی اقیانوس آبی معتقدند که تنها راه پیروزی در رقابت، تلاش نکردن برای پیروزی در رقابت است. به باور آنها به جای...
منتخب سردبیر
مقالاتی که خواندنش جذاب خواهد بود.آخرین مقالات
آخرین مقالات ایده پردازان را دنبال کنید.جلب نظر افراد با پاسخ به کودک درون
چگونه با پاسخ به کودک درون اشخاص ، نظرشان را جلب کنیم هر کسی را که ملاقات می کنید به طور نیمه هشیار تصمیم می گیرد که آیا شما را در زندگی خود می خواهد یا نمی خواهد. تصمیم گیری...
برندسازی شخصی: داستانتان را بگویید
برندسازی شخصی: داستانتان را بگویید وقتی برندشخصیتان را شناختید، باید آن را در هر کاری که میکنید به دیگران انتقال بدهید. این یعنی نه تنها باید مطمئن شوید نوشتههایتان برندتان را نشان میدهد، بلکه باید به رفتارها، لباس پوشیدن، زبان...
سومین قانون رابطه متقابل و رفتارهای غیر کلامی
سومین قانون ایجاد رابطه متقابل سومین قانون اریک برن چنین می گوید: پیامد رفتاری یک رابطه متقابل با پیامهای نهانی در سطوح روانشناختی مشخص می شود نه در سطح اجتماعی. اریک برن تأکید بر این دارد که حتما در سطح...
ویژگی های یک آگهی (۲)
در ادامه ی مقاله ی استراتژی های اثربخش تبلیغات مطلب زیر را دنبال کنید. در دنیای واقعی، خط کشیدن بین اطلاع رسانی و ترغیب، ناممکن است. همه اطلاعاتی که تبلیغ کننده در یک آگهی قرار میدهد، گرایش به ترغیبی بودن...
برنامه ریزی، پایه و اساس همه ی موفقیت ها
برنامه ریزی، پایه و اساس همه ی موفقیت ها از ژنرال دوایت دی. آیزنهاور بعد از حمله ی موفقیت آمیز به نورماندی در جنگ دوم جهانی، درباره ی جزئیات فرآیند برنامه ریزی برای این حمله سوال کردند. او گفت: "برنامه...
مشتری مداری: انواع مشتری از نظر قدمت
مشتری مداری: انواع مشتری از نظر قدمت مشتریان دائمی به دلیل استمرار سفارشات و سودآوری بیشتر که عاید موسسه می کنند باید مورد توجه قرار گیرند و کمترین غفلت و اشتباه در برخورد با آنان، صدمات جبران ناپذیری را عاید...