ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۰۵
438 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

حرکت به سمت بازاریابی محتوایی ، یک اصلاح ضروری!

در طول ۵۰ سال گذشته، اکثر برنامه ها و بازاریابی به نوعی حول محور رسانه های پولی paid media (سنتی) بوده است. حتی امروزه بسیاری از کمپین های بازاریابی مربوط به مصرف کنندگان، حول همین محور می گردد. هک Heck، شبکه ی تلویزیونی سی بی اس CBS تقریبا ۴ میلیون دلار برای هر یک از تبلیغات سوپربول The Super Bowl در سال ۲۰۱۳ دریافت کرد. تبلیغات کار بدی نیست، به شرطی که شما بتوانید همانقدر را دریافت کنید.

زمانی که من در اوایل سال ۲۰۰۰ در پنتون مدیا کار می کردم، این فرصت را داشتم تا با برخی از مدیران اجرایی بازاریابی صنعتی B2B در خصوص بودجه ی بازاریابی بحث و تبادل نظر داشته باشم. در این صنایع، سرمایه ی زیادی در حوزه ی نمایشگاه های تجاری، تبلیغات چاپی وحمایت های مالی صرف می شد.

مابقی پول هم صرف روابط عمومی PR می شود. خرده پول های باقی مانده هم صرف رسانه های شرکت owned media می شود (بازاریابی محتوایی).

بعدها مشخص شد و امروزه نیز روشن تر شده که اغلب برندها در رسانه های پولی خیلی سنگین و پررنگ و در رسانه های شرکت خیلی کمرنگ ظاهر شده بودند و ظاهر می شوند. حرکت (یا شاید بهتر باشد بگوییم انقلاب) بازاریابی محتوایی، یک اصلاح ضروری در فضای بازار است. حتی با افزایش بازاریابی محتوایی، باز هم عمده ی بودجه ی بازاریابی خارج از حوزه ی خلق و توزیع محتوا قرار دارد.

دلایل تغییر و اصلاح
  • از بین رفتن محدودیت های تکنولوژیک. در گذشته، فرآیند چاپ پیچیده و گران بود. به طور سنتی، شرکت های رسانه ای صدها هزار دلار بر روی مدیریت محتواهای پیچیده و سیستم های تولید هزینه کردند. امروزه، هر کسی می تواند در عرض پنج دقیقه یا کمتر انتشار رایگان آن لاین داشته باشد.
  • پذیرش محتوا برای محتواهای جذاب که به اشتراک گذاشته می شود، نیازی نیست شما مجله ی وال استریت باشید. مصرف کنندگان، بی درنگ در خصوص معتبر بودن یا نبودن محتوا، تصمیم گیری می کنند. طبق مطالعات در سال ۲۰۱۲، امروزه افراد ۱۹ تا ۳۴ ساله انتظار دارند برندها برای آنها محتوا تولید کنند و ۸۰ درصد انتظار دارند به طور مستقیم با بازاریابی محتوایی سرگرم شوند.
  • رسانه های اجتماعی. رسانه های اجتماعی برای اغلب برندها بدون خلق و توزیع اطلاعات با ارزش، پایدار و جذاب مفید نخواهد بود. اگر برندها می خواهند در رسانه ی اجتماعی موفق باشند، ابتدا نیاز دارند داستان های جذاب تعریف کنند. مطابق با مطالعه ی الگوبرداری متخصصان CMI در سال ۲۰۱۳، تقریبا ۹۰ درصد کسب و کارها، رسانه های اجتماعی را بعنوان ابزاری برای برقراری ارتباط با مشتری در نظر می گیرند. این مفهوم جا افتاده را می توان اینگونه تعبیر کرد: بیشتر سازمان ها در تلاش هستند تا به نوع محتوایی که باید در کانالهای رسانه های اجتماعی قرار دهند، پی ببرند.
  • گوگل. تازه ترین الگوی ریتم غالب گوگل، نشان دهده ی این است که شرکت ها تاکیدی بیش از پیش بر به اشتراک گذاری محتوا دارند. بر اساس گفته ی گوگل، کلید اینکه در جستجوی گوگل یافت شوید، محتوای به اشتراک گذاشته شده از منابع معتبراست. بنابراین اگر می خواهید در موتورهای جستجو یافت شوید، بدون داشتن استراتژی بازاریابی محتوایی یکپارچه و قابل اطمینان، نمی توانید به این مهم دست یابید.
  • سلی هوگشید Sally Hogshead نویسنده ی کتاب Fascinate می گوید: “هر شرکتی فقط ۹ ثانیه زمان دارد تا بتواند مشتریان را جلب کند.” این موضوع، برای شرکت های رسانه ای و غیر رسانه ای مصداق دارد. محتوای جذاب و مفید، آشفتگی و بی نظمی را از بین می برد. هر چیز دیگری نادیده گرفته می شود؛ کنار گذاشته شده و از آن چشم پوشی می شود.

اشتباه نکنید من از بازاریابی سنتی بیزار نیستم. من باور دارم برنامه ای یکپارچه در خصوص رسانه ی پولی، اکتسابی و شرکتی قطعا بهتر جواب می دهد؛ اما، بسیاری از ما همچنان وزن بیشتری به رسانه ی پولی می دهیم. اصلاح تا زمانی که ببینیم منابع قابل توجه بیشتری به سمت رسانه های شرکتی حرکت می کنند، ادامه خواهد یافت.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *