IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی: آیا رسانه های سنتی مشکل نقدینگی دارند؟

بازاریابی محتوایی: آیا رسانه های سنتی مشکل نقدینگی دارند؟

در اوایل سال ۲۰۱۳، (IAB(interactive Advertising Bureau یک رویداد یک روزه در خصوص کسب و کار رسانه در ارتباط با بازاریابی محتوایی برگزار کرد. در این رویداد، مدیر یکی از نشردهنده ها Publisher ایستاد و اعلام کرد: “ما به هیچ عنوان منابعی را که کارفرمایان تبلیغاتی ما در اختیار دارند، نداریم. ما توانایی استخدام ژورنالیست کاربلد و انجام تحقیقات مورد نیاز برای کارهای تبلیغاتی که می گیریم، نداریم؛ اما آن دسته از دوستان ژورنالیته ی من که به واسطه ی مشکلات مالی از بین رفتند، مشغول پیدا کردن شغل مناسب هستند.”

مبتنی بر Advertising Age، پی اند جی Procter & Gamble بیشترین هزینه ی تبلیغاتی را در سال ۲۰۱۱ در یک کلیپ تبلیغاتی به مبلغ ۵ میلیارد دلار، هزینه کرد. صرفا برای اینکه مقیاس دستتان بیاید، درآمد کل شرکت نیویورک تایمز، که شامل نیویورک تایمز و بوستون گلوب Boston Globe می شود، در سال ۲۰۱۲،  ۲ میلیارد بود؛ به عبارت دیگر پی اند جی به تنهایی ۲.۵ برابر درآمد سالانه ی آنها صرف تبلیغات کرد (صرفا تبلیغات!).

برای تبیین بیشتر موضوع، شرکت اپل Apple در فوریه ی سال ۲۰۱۳، ۱۳۷ میلیارد دلار در حساب جاری خود در بانک داشت. شرکت اپل توانایی خرید شرکت نیویورک تایمز را دارد و می تواند به راحتی با مابقی پول نقد خود به هر آنچه می خواهد اقدام نماید.

تام فورمسکی Tom Foremski، گزارشگر فنی ZDNet معتقد است؛ بازاریابی محتوایی (رسانه های شرکت) می تواند پاسخی به مشکلات مالی ژورنالیست واقعی باشد. آقای فورمسکی مدعی است که از آنچنان پول و نفوذی برخوردارند که باعث حذف شرکت های سنتی رسانه ای خواهند شد.

به طور مشخص، آقای فورمسکی تلاش فزاینده ی اخیر رسانه ی فرفکس Fairfax استرالیا را برجسته می نماید. “نگاهی به استرالیا بیندازید؛ جایی که جینارینه هارت، یکی از مولتی میلیاردرها و منتقدان صنعت معدن در مناقصه ای در تلاش است رسانه ی فرفکس، ناشر روزنامه های برتر را برای تحت کنترل درآوردن نیروهای مخالف استخراج معدن بکار بگیرد.  با ضعیف شدن روزنامه ها و سایر رسانه های سنتی، از این پس بیش از پیش شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.”

سیمون سپورول Simon Sproule، رئیس بازاریابی جهان نیسان Nissan، سال هاست تیم بازاریابی محتوایی خود را شکل داده است و در تلاش است تا جایگاه نیسان را بعنوان یک منبع مورد اعتماد تامین کننده ی اطلاعات برای مشتریان بالقوه و بالفعل تثبیت نماید.

در عین حال، او تمایلی به سرمایه گذاری در رسانه های پولی ندارد: “من این اطمینان را ندارم که شرکت های خبری سنتی، توانایی حرکت به سوی مدل های کسب و کاری جدید را داشته باشند.”؛ “برای چه می بایست حجم عظیمی سرمایه را در اختیار شرکت هایی که در حال سقوط هستند، قرار دهم؟”

نکته اینجاست؛ بازار رسانه های سنتی، جایی که مصرف کنندگان عادت داشتند غالب اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق آنها تامین کنند؛ در دراز مدت، منابعی را که شرکت های غیر رسانه ای دارند، در اختیار ندارند. برندهایی مثل نیسان در حال جهش به سمت این فرصت هستند.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar