ایجاد علاقه در کارکنان
بسیار مهم است که به کسب و کارتان علاقه داشته باشید و محصولی را که می فروشید، دوست داشته باشید. به کسب و کارتان افتخار کنید و کارکنان خود را تشویق کنید تا به کیفیت محصولات تان افتخار کنند. مطمئن شوید که آنها اعتماد به نفس دارند و به بهترین شکل کارشان را انجام می دهند. کارکنان شما از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند. کسب و کار شما در دست های این افراد است.
ما برای معرفی محصولات جدیدمان، جلساتی مطبوعاتی برگزار می کنیم. شخصا در بسیاری از این نشست ها شرکت می کنم، چرا که به کیفیت محصولات مان باور دارم. ما از مشتریان مان دعوت می کنیم که در این نشست ها شرکت کنند و محصولات مان را از نزدیک بررسی کنند.
ما دوست داریم به محصولات مان و کیفیت شان افتخار کنیم و درباره ی این موارد، با علاقه صحبت کنیم. در این نشست ها و جلسات شبیه به آن، هر کاری را که می توانیم برای آسایش مشتریان انجام می دهیم و نمونه هایی از این محصولات جدید را به رایگان در اختیار آنها قرار می دهیم. جالب است که واکنش مشتریان، همواره موجب دلگرمی و هیجان ما شده است.
هنگامی که تازه این کار را شروع کرده بودم، پنج خانوم دیگر مرا همراهی و به من کمک می کردند. کار ما در آن زمان بسیار ساده بود، چرا که می توانستیم به سادگی با هم هماهنگ شویم. حالا که چیزی حدود بیش از هزار نفر برای ما کار می کنند، کار ما سخت تر شده است. دیگر نمی توانم همه ی کارها را به تنهایی انجام دهم. حالا لازم است تمامی اعضای تیم کاری ام با علاقه و دلگرمی به دنبال هدفی یکسان باشند و تلاش کنند.
توصیه ها
- اگر در کارکنان خود به محصولات و کارشان علاقه ایجاد کنید، لازم نیست به آنها بگویید چه کاری را انجام بدهند و چه کاری را انجام ندهند.
- رهبران به تک تک اعضای تیم کاری خود نیاز دارند تا علاقه به محصولات را از طریق آنها رشد و گسترش دهند. آنها نمی توانند این کار را به تنهایی انجام دهند.
- اگر در ذهن و دل تیم کاری تان جا داشته باشید، اگر آنها را به درستی آموزش دهید و در آنها اعتماد به نفس و احساسی خوب ایجاد کنید، همه ی چیزهای دیگر به درستی پیش خواهد رفت.
(منبع: انگیزه در کار، موسسه ی هاروارد بیزینس پِرِس)
ادامه ی مقالات انگیزه در کار را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید