افراد مناسب را، در رویدادهای شبکه ی اجتماعیِ خود دعوت کنید.
تاثیر گذاران آنلاین(Online Influencer) را بشناسید. تاثیر گذاران در شبکه های اجتماعی، افرادی هستند که تعداد بسیار زیادی دنبال کننده و طرفدار دارند و مطالبی که اشتراک گذاری می کنند، توسط افراد زیادی دیده می شود. سعی کنید از افراد تاثیرگذاری استفاده کنید که در بازار شما فعال هستند. حتی می توانید از رسانه های محلی هم کمک بگیرید.
بسیاری از افرادی که در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و اینستاگرام تاثیر گذار هستند، دارای وب سایت و وبلاگ های محلی هستند و مطالب و نظرات گوناگون را در آنها اشتراک گذاری می کنند. جریان های توئیتری شما می تواند نشان دهد چه کسانی با مال شما در ارتباط هستند و چگونه ایده ها و افکار مثبت خود را در شبکه های دیگر اشتراک گذاری می کنند. این افراد، باید همیشه مد نظرتان باشد.
آنها یکبار اینجا هستند!
سعی کنید توئیت آپی که برگزار می کنید، تعاملی بوده و چیزی فراتر از یک گردهمایی ساده باشد. همانطوری که گفته شد، باید جذابیت هایی در رویدادهای خود داشته باشید، مانند غذاهای جدید، بازی های جذاب و حضور موسیقی زنده. البته باید مواظب باشید صداهایی که ایجاد می کنید، مانند موسیقی، زیاد بلند نباشد تا مانع گفتگو و تعامل افراد شود.
می توانید اسامی حساب های کاربری توئیتر شرکت کنندگان را چاپ کنید تا بفهمید چه کسانی در رویداد شرکت کردند. در بسیاری از مواقع، برگزار کنندگان توئیت آپ سخنرانی کوتاهی می کنند. در این سخنرانی ها موضوعاتی همچون خوش آمد گویی، صحبت درباره ی مرکز خرید یا مال، تخفیفات ویژه رویداد و اتفاقات آینده ی مال مطرح می شود. البته این سخنرانی نباید زیاد طولانی شود.
این کار باعث می شود تا همه ی افراد شانس دیدن مسئولین مال و ارتباط با آنها را داشته باشند.
هشتگ ها
هنگام برگزاری رویداد، ممکن است با این پرسش مواجه شوید: هشتگ این رویداد چیست؟ هشتگ علامتی است به شکل مربع(#) که پس از آن، یک کلمه یا عبارت آورده می شود. در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و اینستاگرام، هشتگ ها کاربرد زیادی دارند. مثلا افرادی که در یک رویداد شرکت نکردند می توانند با جستجوی هشتگ ها، از اخبار و عکس های آن مطلع شوند.
شبکه های اجتماعی هشتگ ها را فهرست کرده و آنها را دسته بندی می کنند. کسانی که در رویدادها شرکت کردند، می توانند در حین یا پس از برگزاری رویداد، روی هشتگ ها کلیک کنند تا همه توئیت ها و عکس های مرتبط رویداد را ببینند.
این ها در حقیقت گزارشی آنلاین از یک رویداد می باشند. هشتگ ها کمک خوبی برای غایبین در رویدادها هستند. این کار باعث می شود افراد ترغیب شوند در رویدادهای بعدی حضور داشته باشند که این در نهایت منجر به افزایش پاخور مشتریان(Customer Footfall) مال خواهد شد.
(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)
ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید