ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۹/۱۸
1,211 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

برند شخصی به عنوان یک هویت خارجی و برگرفته از هویت شخصی معرفی می‌شود که جنبه تجاری آن بیشتر از جنبه شخصی است. این برند را در حقیقت می‌توانیم به عنوان یک پنجره خودساخته در نظر بگیریم که انتظار داریم مشتری و مخاطب از طریق آن ما را ببیند و بشناسد. پرسونال برندینگ موضوع مهمی در کسب و کار و زندگی شخصی محسوب می‌شود و هر کسی که به دنبال پیشرفت در حوزه خود یا رسیدن به سطح بالاتر است باید روی این موضوع کار کند.

با توجه به اینکه برند شخصی می‌تواند نقش مهمی در بازاریابی و جلب توجه مخاطب داشته باشد، در ادامه هم یک معرفی مختصر از آن خواهیم داشته و هم در مورد دلایل بکارگیری آن صحبت خواهیم کرد.

برند شخصی چیست؟

برند شخصی یا پرسونال برندینگ (Personal branding) یک نوع بازاریابی شخصی شناخته می‌شود که به دنبال ایجاد یک تصویر مناسب و تجاری در ذهن دیگران در مورد یک فرد است. هر فرد یک مارک شخصی منحصر به فرد دارد، خواه آن را بشناسد یا خیر. اما چیزی که همه باید برای آن تلاش کنیم این است که یک برند شخصی قدرتمند جذاب و قابل رویت به دیگران نشان دهیم. حالا ممکن است این برند در قالب فعالیت در یک سایت مجازی یا در مورد علاقه‌های شخصی یا حرف‌های شما باشد.

برندسازی شخصی از این جهت اهمیت دارد که استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب و به دست آوردن درآمد به یک روال طبیعی تبدیل شده است. در مطالب قبلی در مورد اینفلوئنسر کیست و در چه زمینه هایی می توان فعالیت کرد صحبت کردیم که برند شخصی می‌تواند مهمترین ابزار این افراد برای کسب درآمد باشد. اما چرا ما به یک برند شخصی احتیاج داریم؟

برند شخصی چیست؟

فرصت بیشتری گیر شما می‌آید

وقتی که برند شخصی شما جذاب باشد، عملاً مشتریان، فروشندگان بازاریابان، مطبوعات و حتی شرکت‌هایی که به دنبال استخدام نیروی شغلی هستند راحت‌تر شما را پیدا می‌کنند و به شما دسترسی دارند. فرض بگیرید که شما مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید و برای انجام فعالیت‌هایی مانند مدیریت صفحات اینترنتی و مدیریت محتوا به دنبال پیدا کردن یک شخص می‌گردید.

در این مسیر می‌توانید آگهی استخدام را در چندین سایت منتشر کنید و منتظر بمانید که دیگران با شما تماس بگیرند. اما اگر از طرف آشنا یا از طرف همکاران یک شخص با قابلیت‌های فوق العاده و توانایی منحصر به فرد معرفی شود، نیازی به انتشار آگهی استخدامی نیست. این نشان می‌دهد که داشتن برند شخصی می‌تواند فرصت‌های ناشناخته زیادی را برای شما ایجاد کند که حتی از آنها  خبر ندارید.

شبکه سازی قدرتمند در بستر اینترنت

هنگامی که شما یک مارک شخصی قانع‌کننده و مطلوب دارید، افراد مختلف شما را واجد شرایط برای انجام کارهای مختلف می‌دانند و این باعث ایجاد احساس جذابیت و تمایل به ارتباط می‌شود. مطمئناً وقتی که شما در حوزه کاری خود بیشتر شناخته شوید، امکان جذب کاربر بیشتر در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین و توییتر خواهید داشت و مردم از پروفایل شما بیشتر بازدید می‌کنند.

حالا شما می‌توانید از این برند شخصی به عنوان یک ابزار برای کسب درآمد یا تغییر دیدگاه نسبت به خود استفاده کنید. این افراد اطلاعات شما را تأیید شده می‌دانند و به همین دلیل برای بازاریابی و کسب درآمد مشکل چندانی ندارید.

شبکه سازی قدرتمند خود محور

وقتی که شما وارد یک شبکه برای کسب و کار یا بازاریابی می‌شوید، دیگران را به شکل‌های مختلف با خود درگیر می‌کنید و این کار شما را برای ارتباط بهتر با جامعه ساده‌تر می‌کند. وقتی که شما در بستر اینترنت یک وبلاگ شخصی دارید و اطلاعات موثق و کامل در آن منتشر می‌دهید، راحت‌تر می‌توانید اطلاعات خود را در اختیار کاربران قرار دهید و برای خود یک شبکه ایجاد کنید.

البته نیازی نیست که حتماً در یک زمینه خاص تحصیل کرده باشید بلکه باید مهارت خود را در زمینه‌هایی مانند عکاسی، کارآفرینی، وبلاگ نویسی، صحبت کردن، رسانه‌های اجتماعی، سلامت مردان، کارهای غیرانتفاعی و سایر موارد به رخ بکشید.

با برند شخصی راحت‌تر کسب و کار خود را ایجاد می‌کنید

در برخی موارد شما ممکن است در یک مسیر خود شکست بخورید و به سراغ بازسازی کسب و کار یا ایجاد یک کسب و کار جدید بروید. اگر قبلاً در زمینه کاری خود تبحر بالایی از خود نشان داده‌اید و به عنوان یک برند معتبر در یک زمینه خاص فعالیت کرده‌اید، بهتر است از همان برند شخصی خود استفاده کنید و مجدداً مخاطب و بازدید کننده به کسب و کار خود بکشانید.

مشتریان و فروشندگان به احتمال زیاد با شرکت‌هایی که دارای یک مدیر خوشنام هستند راحت‌تر وارد تجارت می‌شوند. نمونه‌های خوب ریچارد برانسون، آلون ماسک، مارک کوبا، مارک زاکربرگ، بیل گیتس، فرد اسمیت، وارن بافت و حتی دونالد ترامپ هستند.

با برند شخصی راحت‌تر کسب و کار خود را ایجاد می‌کنید

 راحت‌تر استخدام می‌شوید

بر اساس بررسی‌های موسسه SHRM, نزدیک به ۸۴ درصد از مدیران از رسانه‌های اجتماعی برای استخدام استفاده می‌کنند که ۹۶ درصد از لینکدین و ۵۳ درصد از توییتر کمک می‌گیرند بسیاری از شرکت‌ها قبل از هر جای دیگری، موقعیت شغلی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند و بارزترین آمار منتشر شده نشان می‌دهد که ۶۶ درصد مدیران استفاده کننده از فیس‌بوک برای استخدام کمک می‌گیرند.

دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد اما معمولاً بیشتر افراد سعی می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی اطلاعات کاملی منتشر دهند و ارتباط با دیگران برای آنها راحت‌تر باشد. مثلاً فرض بگیرید که شما به عنوان استخدام کننده با دو فرد با رزومه مشابه مواجه هستید اما یکی از آنها برند شخصی فوق العاده ای دارد که در قالب وبلاگ و مقالات اینترنتی به دست آورده است. بنابراین طبیعی است که مدیران شرکت‌ها تمایل به استخدام آنها دارند.

دوستان جدیدی به دست می‌آورید

داشتن برند شخصی قدرتمند تنها از نظر حرفه‌ای به سود شما نیست، بلکه حتی می‌تواند زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد و به عنوان یک گزینه جذاب و جالب برای دوستی و ارتباط شخصی شناخته شوید. وقتی که شما با یک مارک معتبر در بستر اینترنت فعالیت می‌کنید در حقیقت افراد زیادی مطالب شما را می‌خوانند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. تبادل اطلاعات در مورد مطالب مختلف و گذاشتن کامنت در شبکه‌های اجتماعی بهانه‌های خوبی برای ایجاد دوستی هستند.

البته طبیعی است که بیشتر ما در حوزه برند شخصی به دنبال استفاده از آن به عنوان یک بهانه برای کسب درآمد و فعالیت به عنوان یک مارک معتبر هستیم. به همین دلیل این موضوع می‌تواند روند ارتباطات شما را در فعالیت‌های تجاری یا فعالیت‌های حرفه‌ای محدود کند و در کنار آن دوستان شخصی هم داشته باشید.

موفقیت در جذب افراد حرفه‌ای

وقتی که شما با یک برند شخصی قدرتمند و جذاب در فضای واقعی جامعه یا در بستر اینترنت حضور دارید، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد که در برخی موارد حتی شانسی هستند. به عنوان مثال، ممکن است در بستر اینترنت افراد زیادی باشند که در طول روز با آنها صحبت کنید و افراد ماهر و حرفه‌ای را به عنوان بخشی از تیم کاری در این ارتباط جذب کنید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که افراد مرتبط با شما همیشه افراد بیکار و بدون مهارت نیستند. گاهی ممکن است یک فرد از هویت تجاری و بازاریابی شما خوشش آمده باشد و در صفحه شما حضور داشته باشد. این فرصت خوبی است که این افراد را به سمت خود جذب کنید و از آنها برای نشان دادن توانایی کسب و کار خود کمک بگیرید.

بالا رفتن اعتماد به نفس با برند شخصی

داشتن نام تجاری شخصی شما را ملزم به انجام برخی امور خاص می‌کند. در حقیقت وقتی که شما فرآیند ایجاد یک شخصیت تجاری را انجام می‌دهید، منحصر به سراغ انجام فعالیت‌هایی می‌روید که با واکنش مثبت از طرف مخاطبان روبرو شود. به همین دلیل این باعث ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس می‌شود و شما امکان استفاده از آن برای حوزه‌های مختلف را دارید.

 جمع بندی

این که شما در تلاش برای ایجاد یک شغل هستید یا می‌خواهید در یک بخش خاص استخدام شوید، در گام اول باید مخاطبان و افراد مرتبط با خود را تحت تأثیر قرار دهید و موافق با شما باشند. یک برند شخصی قدرتمند شما را تبدیل به یک فرد جذاب و دیدنی می‌کند که شهرت و اعتبار آن می‌تواند زندگی حرفه‌ای و شخصی شما را به سمت موفقیت ببرد. بنابراین قوانین طلایی ایجاد پرسونال برندینگ را یاد بگیرید و با ما همراه باشید تا در مطالب بعدی در مورد رازهای آن هم صحبت کنیم.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *