ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۷/۲۰
459 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بدون تعارف باید بگویم که ارتباط بیشتر با مشتری یعنی افزایش فروش و راه اندازی فروشگاه اینترنتی به منظور ارتباط مستقیم و غیرمستقیم بیشتر با فروشگاه انجام می‌شود. در طرف مقابل برای برخی از افراد راه اندازی نسخه آنلاین فروشگاه نه تنها منجر به افزایش فروش و کسب درآمد نمی‌شوند، بلکه به مرور زمان تبدیل به یک بار اضافه شده و هزینه‌های جانبی زیادی به صاحب کسب و کار تحمیل می‌کند.

حالا اگر شما برای بالا بردن آمار فروش خودتان به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی و نسخه اینترنتی فروشگاه هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را به طور کامل توضیح دهیم.

چرا راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فرض بگیرید که شما یک فروشگاه کفش ورزشی در یکی از خیابان‌های معروف تهران دارید. رقابت در حوزه کاری شما بسیار زیاد بوده و فروشگاه شما به حدی کوچک است که توجه مشتری را جلب نمی‌کند.

  • حالا راهکار شما برای افزایش فروش چیست؟
  • به چه شکل می‌توانید مشتریان را به فروشگاه بکشانید؟
  • به نظر شما روی تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها سرمایه گذاری کنیم؟
  • اینکه به فکر یک فروشگاه بزرگ‌تر باشیم چطور است؟
  • اصلاً سرمایه اولیه برای راه اندازی یک فروشگاه بزرگ‌تر داریم؟

در پاسخ به سؤال اول: راهکارهای افزایش فروش بسیار متنوع هستند و به کسب و کار شما بستگی دارد. در پاسخ به سؤال دوم: باید ارتباط بیشتری با مشتریان خود داشته باشید. در پاسخ به سؤال سوم: تبلیغات محیطی بسیار گرانقیمت است و تبلیغات در فضای مجازی ارزان‌تر و جذاب‌تر است. در پاسخ به سؤال چهارم: فروشگاه بزرگتر ایده خوبی است، اما شاید بد نباشد که از طریق راه اندازی فروشگاه اینترنتی به آن برسیم. در پاسخ به سؤال پنجم: اگر به سرمایه برای فروشگاه آنلاین باشد، مشکلی نیست.

با این وجود اگر فکر می‌کنید که داشتن فروشگاه آنلاین به کسب و کار شما کمک می‌کند، چند مرحله ساده زیر را دنبال کنید:

انتخاب نام فروشگاه

این اصلی‌ترین کار ممکن برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. اگر قبلاً فروشگاه واقعی داشته‌اید، می‌توانید از همان نام فروشگاه خود استفاده کنید. در غیر این صورت باید به سراغ نامه‌های ساده و جذاب بروید که به خاطر سپردن آن برای مشتری راحت باشد. اما به طور کلی انتخاب نام فروشگاه اینترنتی باید با توجه به چند قانون انجام شود:

  • تا حد ممکن ساده، کوتاه و اختصاری باشد
  • به هیچ وجه نمونه مشابه یا نزدیک به خود در بستر اینترنت نداشته باشد
  • نوشتن آن برای مشتری به صورت انگلیسی راحت باشد
  • به خاطر سپردن آن راحت و بی دردسر باشد

اگرچه در اینجا هدف ما پیشنهاد عنوان برای فروشگاه نیست، اما مطمئن باشید که «کفش فروشی رادین» نسبت به «کفش فروشی رادین و شرکا» جذاب‌تر است. ضمن اینکه می‌توانید از کلمه Radin به عنوان نام دامنه استفاده کنید که نوشتن آن برای مشتری به صورت انگلیسی هم بسیار راحت است.

نکته: در حال حاضر هزینه خرید دامنه به صورت com در شرکت‌های مختلف حدود ۱۷۰ هزار تومان است و دامنه Ir هم  ۱۲ هزار تومان.

تعیین میزبان و اندازه‌هاست

در این مرحله باید فضای مناسبی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود فراهم کنید. همان طور که برای فروشگاه کفش ورزشی خود مغازه سه در چهار آماده کرده‌اید، اینجا هم باید فضای کافی و استاندارد برای کسب و کار اینترنتی خود در نظر بگیرید. فضای وب سایت‌های اینترنتی تحت عنوان‌هاست (Host) شناخته می‌شود و شما باید هر ساله فضای مناسب را خریداری کنید.

در حال حاضر و در هنگام نوشتن این مطلب، هزینه خریدهاست نسبت به زمانی که شما مطلب را مطالعه می‌کنید متفاوت است. اما در هر صورت قیمت شرکت‌های مختلف زیاد با یکدیگر متفاوت نیست و بحث فضا بیشتر اهمیت دارد. به عنوان مثال، خریدهاست با فضای ۲ گیگ بسیار کمتر از خریدهاست با فضای ۲۵ گیگ است. در این مورد حتماً با افراد حرفه‌ای مشورت کنید، اما ما هم در مطالب بعدی اطلاعات کاملی در مورد نحوه خریدهاست و میزان فضای آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نکته: هزینه‌هاست با توجه به نوع لینوکس یا ویندوز بودن آن، داشتن سرور اختصاصی و همچنین فضای هاست متغیر است.

طراحی قالب فروشگاه آنلاین

همانطور که برای فروشگاه واقعی خودتان قفسه و ویترین در نظر گرفته‌اید، در راه اندازی فروشگاه اینترنتی هم باید در قالب مشخص و استاندارد داشته باشید. این قالب به شما اجازه می‌دهد که محصولات مختلف را به صورت مجزا در فروشگاه قرار دهید و برای هر کدام توضیحات خاص و متفاوت بنویسید.

قالب می‌تواند نقشی مهم و غیرقابل انکار در کسب و کار آنلاین شما داشته باشند:

  • طراحی قالب مشخص می‌کند که نحوه چیدمان و دکور محصولات در فروشگاه به چه صورت می‌باشد
  • طراحی قالب مشخص می‌کند که مشتریان به چه صورتی به محصول دسترسی داشته باشند
  • طراحی قالب مشخص می‌کند که چه الگویی برای فروش محصول در نظر گرفته شود
  • طراحی قالب مشخص می‌کند که فروشگاه از لحاظ زیبایی در چه سطحی باشد

از آنجا که قالب مهمترین بخش مرتبط با مشتریان است، برای فروشگاه اینترنتی باید توجه ویژه‌ای به مسئله طراحی قالب صورت می‌گیرد.

نکته: قالب‌های مختلفی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد که برخی از آنها به صورت اختصاصی و برخی نیز به صورت ویرایشی هستند. اما هزینه طراحی قالب در حال حاضر از ۴ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است.

طراحی قالب فروشگاه آنلاین

انتخاب سیستم مدیریت محتوا یا CMS

در این مرحله باید یک سیستم مدیریت محتوا انتخاب کنید که به کمک آن محتوای سایت را بارگذاری و یا تغییر دهید. استفاده از سیستم مدیریت محتوا یا CMS ها از این جهت برای شما اهمیت دارد که نیازی به کد نویسی برای نوشتن مطلب ندارید و فقط قسمت‌های مختلف آن را پر می‌کنید. در حال حاضر معروف‌ترین و محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا، وردپرس است که نسخه فارسی دارد و کار کردن با آن آسان است.

اما سیستم‌های دیگری هم مانند دروپال و جوملا هم وجود دارد که هر کدام از آنها شرایط خاص خود را دارند. در ضمن در ایران برخی سیستم‌های اشتراکی هم فروخته می‌شود که پشتیبانی و نگهداری آن بر عهده یک شرکت خاص بوده و شما صرفاً از آن استفاده می‌کنید. استفاده از خود سیستم وردپرس، دروپال و جوملا رایگان است، ولی شما برای سیستم‌های اشتراکی باید هزینه بپردازید.

نکته: اگر به فکر استفاده حرفه‌ای از افزونه‌ها و پلاگین ها باشید، احتمالاً مجبور می‌شوید که برخی از آنها را بخرید و این یک هزینه اضافی در راه اندازی فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود.

محتوا گذاری و محصول گذاری

حالا می‌توانید ادعا کنید که محل اصلی فروشگاه آنلاین خود را آماده کرده‌اید و می‌توانید محتوا و محصولات مختلف را در آن قرار دهید. برای قسمت وبلاگ سایت و اطلاع‌رسانی در مورد موضوعات مختلف، وردپرس بهترین ابزار ممکن است و سعی کنید که به عنوان مبتدی از آن استفاده کنید. وردپرس سیستمی ساده و معمولی دارد و یادگیری کار با آن بسیار ساده است.

اما برای بخش محصولات و کنترل فروشگاه، هر کدام از سیستم‌های مدیریت محتوا دارای یک سیستم مجزا است. به عنوان مثال، برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس امکان استفاده از ووکامرس را دارید. این سیستم به شما اجازه می‌دهد که اطلاعات محصولات را به صورت مجزا وارد کنید و در مورد آن تخفیف، قیمت گذاری، موجودی انبار، شرایط فروش و موارد مهم دیگر را بیاورید.

سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه

مشکل اصلی شما در فروشگاه واقعی این بود که در کنار فروشگاه‌های بزرگ‌تر دیده نمی‌شدید. مطمئن باشید که همین مشکل هم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد و شما رقبای بسیار گردن کلفتی دارید. اما مزیتی که در بستر اینترنت وجود دارد این است که شما می‌توانید با رعایت برخی نکات و اصول اولیه، خیلی راحت‌تر و با هزینه کمتر به مشتریان نزدیک شوید.

تحقیقات گوگل نشان داده که مشتریان به هنگام جستجوی یک کالا یا یک موضوع خاص، بیش از ۶۰% روی ۳ نتیجه اول کلیک می‌کنند. حالا اگر شما خودتان را به این رتبه برسانید، مطمئن باشید که به اندازه کافی مشتری خواهید داشت. سئو و بهینه سازی سایت تکنیکی است که به شما در رسیدن به رتبه‌های بهتر در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

مثلاً شما باید در جستجوی مشتریان برای «خرید کفش ورزشی» جزو نتایج اولیه باشید تا بتوانید مشتری را به وبسایت خود بیاورید و امکان فروش آن را داشته باشید. سئو کردن یک سایت و رسیدن به رتبه‌های بالا در نتایج گوگل کار سخت و پیچیده‌ای است که در مطالب بعدی بیشتر آنها را توضیح خواهیم داد.

سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه

تبلیغات و بازاریابی برای فروش بیشتر

همانطور که کسب و کار شما اینترنتی شده، لازم است که از تبلیغات و بازاریابی اینترنتی هم استفاده کنید. تبلیغات در بستر اینترنت شیوه‌های مختلفی دارد و هر کسی با توجه به توانایی خود می‌تواند یک یا چند مورد از آنها را امتحان کند. ما در مورد ویدیو مارکتینگ در مطالب قبل توضیح دادیم. اما تبلیغات در بستر اینترنت شامل گزینه‌های دیگری مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات گوگل، سوشال مارکتینگ، و بسیاری از گزینه‌های متنوع دیگری می‌شود که  می‌کنیم به طور مجزا همه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

اگر بتوانید اصول اولیه راه اندازی فروشگاه اینترنتی را به صورت دقیق و گام به گام بردارید، به احتمال زیاد بعد از چند ماه به آمار فروش جالبی خواهید رسید و تمرکز خود را روی فروش اینترنتی قرار می‌دهید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *