یکی از اولین کارهایی که شما و کارکنانتان در هنگام مقابله با استرس باید انجام دهید، مثبت اندیشی است. هرگاه یک فکر منفی به ذهنتان رسید، سعی کنید نتایج مثبتی که میتواند در بر داشته باشد را در نظر بگیرید.
به عنوان مثال، در نظر بگیرید که شما و کارکنانتان در وحشت ادغام با یک شرکت دیگر به سر میبرید. خود را مقید کنید که در مورد این تغییر، مثبت فکر کنید. سپس آن تفکر مثبت را به کارکنانتان نیز منتقل کنید.
یا تصور کنید که در یک جلسهی صرف ناهار با یکی از مشتریان بزرگ شرکت هستید که به مشکلساز بودن معروف است. اگر با این نگرش سرکار بروید، روزتان به خاطر آن جلسهی مهم، پراسترس خواهد بود. خودتان را برای تغییر این باور آماده کنید.
اگر یکی از کارکنانتان جلسهی صرف ناهار با مشتریان دارد، توجه او را به زمانی معطوف کنید که با مشتری به توافق رسیده، و او را واقعاً متقاعد کنید که فکر خود را تغییر دهد. در مورد نحوهی رخ دادن تغییرات با او گفتگو کنید. با به نمایش گذاشتن اعتماد به نفس خود، کارمندتان را تقویت کنید و به او القا کنید که میتواند به طور کارآمدی با مشتری تعامل داشته باشد.
طرز فکر شما، اثرات شدیدی روی رهبری کارکنانتان دارد. آنها از نحوهی رهبری شما، الگوبرداری میکنند. پس اگر شما مضطرب ظاهر شوید، آنها نیز مضطرب میشوند.
اگر کارکنانتان در بدترین سناریوی ممکن قرار دارند، از آنها بخواهید بدترین چیزی که احتمال دارد روی دهد را به شما بگویند. سپس علت آن اتفاق را پیدا کنید و در نهایت برنامهای طرح کنید که اطمینان حاصل کنید این اتفاق نخواهد افتاد.
اگر کارکنانتان خود را تحت فشار استرس احساس میکنند، از آنها بخواهید عوامل استرسزا را بنویسند و بگویند که چگونه به آنها واکنش نشان میدهند و چگونه میتوانند موقعیتهای استرسزا را تغییر دهند.
(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان ترجمۀ حسام سعیدی)
خیلی خوب بود ولی اجرایی کردنش تو این اقتصاد داغون کشور یکم سخت نیست؟؟؟؟؟