ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۰/۲۶
854 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

شما زمانی دچار استرس می‌شوید که فشار یا ناکامی را بالاتر از حدی که می‌توانید تحمل کنید تجربه کنید. مقدار قابل قبول فشار چیز خوبی است و می‌تواند باعث تحریک و انگیزش شما شود. برخی افراد به این وسیله به پیشرفت و کامیابی دست می‌یابند. آن‌ها به چالش‌هایی پاسخ می‌دهند که تحملشان برای دیگران دشوار است.

فشارها شامل این موارد هستند: برآورده ساختن انتظارات کارکرد؛ استفاده از آخرین فرصت‌ها؛ از عهده بار بیش از حد کار برآمدن؛ سروکار داشتن با رؤسا، همکاران، مشتری‌ها، ارباب رجویان یا زیردستان سخت‌گیر و دردسرساز که به عنوان مثال حرف زور می‌زنند؛ مشکلات مربوط به ایجاد تعادل کار و زندگی رضایت بخش و ابهام نقش.

فشار تا زمانی خوب است که به سطح خیلی بالا نرسد. فشار تا یک حدی باعث ایجاد انگیزه و بهبود کارکرد می‌شود، اما اگر از آن حد بگذرد به استرس و در نتیجه نزول سطح کارکرد منتهی می‌شود.

مطلب مهمی که باید به یاد داشته باشیم این است که توانایی تحمل فشار در افراد مختلف متفاوت است. بعضی از افراد به طور فطری توانایی بیشتری در تحمل استرس دارند. به یاد داشته باشید که در اغلب موارد استرس به خود فرد بستگی دارد.

نشانه‌های استرس:

نشانه‌های استرس که می‌توانید در دیگران یا خودتان مشاهده کنید، عبارتند از عدم توانایی در تأمین تقاضاهای شغلی(که استرس بیشتری را ایجاد می‌کند)، خستگی، بی‌حالی، عدم اشتیاق و خلق و خوی بد.

آنچه سازمان می‌تواند انجام دهد:

سازمان‌ها با توسعه فرآیندها و سیاست‌هایی که توسط مدیران و کارکنان متخصص اجرا می‌شوند قادر به کنترل استرس هستند. این سیاست‌ها و فرآیندها عبارتند از:

مشخص ساختن نقش‌ها به منظور کاهش ابهامات نقش و دادن استقلال بیشتر به افراد؛

ایجاد استانداردهای کارکرد معقول و قابل دستیابی؛

برقراری فرآیندهای مدیریت کارکرد که مدیران و کارکنانشان را به صحبت با یکدیگر درباره کار و فشارهایش تشویق می‌کنند؛

دادن فرصت به افراد برای کسب مشاوره‌های حرفه‌ای؛

ایجاد سیاست‌های ضد زورگویی؛

ایجاد سیاست‌های مربوط به تعادل کار: شرایط زندگی، فشارهای حاکم بر کارمندان به عنوان والدین، و سیاست‌هایی که شامل شروطی همچون مرخصی‌های ویژه یا ساعت‌های قابل تغییر کاری هستند.

آنچه شما می‌توانید انجام دهید:

به منظور کنترل استرس در دیگران باید کارهای زیر را انجام دهید:

از سیاست‌ها و روش‌های سازمان که در بالا آمده است، آگاه بوده و آمادگی اجرای آن‌ها برای کارکنان خودتان را داشته باشید.

خواسته‌های کارکنان خود را مطابق با توانایی‌های آن‌ها متناسب سازید: توافق بر سر افزایش طول مدت اهداف بسیار خوب است، اما باید توسط افراد مورد نظر قابل دستیابی باشد(با تلاش و بدون استرس بی مورد).

به دنبال نشانه‌های استرس باشید و علل اصلی آن را پیدا کرده تا بتوانید آن را کاهش دهید.

اگر فرد به علت فشارهای بی مورد دچار استرس است، سعی کنید در صورت امکان با طرح‌ریزی دوباره شغل یا محول ساختن وظایف به شخص دیگر، تقاضاها را در سطح منطقی‌تری تنظیم کنید.

آمادگی حرف‌ها و پاسخ‌گویی به افرادی را داشته باشید که از تحت فشار بیش از حد بودن شکایت دارند: مجبور نیستید هر آنچه را که می‌گویند، بپذیرید، اما باید به طور دقیق به حرف‌های آن‌ها گوش دهید.

مدیریت استرس خودتان:

اگر احساس می‌کنید استرس زیادی دارید، می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

سعی کنید علت استرس خود را بیابید: آیا علل خاصی وجود دارد یا اینکه این فقط یک احساس کلی است که کار به شما القا می‌کند.

درباره آن با کسی صحبت کنید: با رئیستان(اگر با شما همدردی می‌کند)، همکاران، منابع انسانی، دوستان یا هم‌گروهی‌هایتان.

اگر استرس جدی است، از سازمان بپرسید که آیا می‌تواند با معرفی یک مشاور حرفه‌ای به شما کمک کند.

درباره بار کاری و آخرین مهلت کار با رییس خود صحبت کنید تا بفهمید که آیا می‌تواند آن را کاهش دهد.

آنچه را که فراتر از حد کنترل شماست، معین کنید و آن را قاطعانه به کسی واگذار کنید.

در مورد آنچه که در حوزه تأثیرگذاری شماست، تمرکز کنید و با آن پیش بروید.

در طول روز زمانی را برای استراحت در نظر بگیرید: برای چند دقیقه با یک فنجان چای با همکارانتان تمدد اعصاب پیدا کنید.

بیش از اندازه کار نکنید(ساعت کارتان را افزایش ندهید).

کارهایتان را به منزل نبرید.

به طور منظم ورزش کنید.

(منبع: چگونه مدیری توانمند و حرفه‌ای باشیم ترجمه‌ی: سید احمد طباطبایی، محمدرضا بابائی، طاهره خانی‌پور)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “چگونه استرس را کنترل کنیم؟”

  1. م جبلي گفت:

    برگذاری جلسه های غیرکاری و گپ زدن دوستانه با همکاران هم به نظر من خیلی در کاهش استرس تاثیر گذاره
    و یه مورد دیگه هم عینا چیزی بود که تو مقاله ، شما فرمودید ؛ اینکه به دنبال دلیلش بگردیم این کاریه که من همیشه انجام میدم و اگر دلیلش رو پیدا نکنم بازهم میتونم حال خودمو خوب کنم با چیزهای حتی کوچیک مثل صحبت کردن با خدا ، اهنگ بی کلام گوش دادن ، قهوه و یا چای خوردن ، پیاده روی … و فکر کردن به اینکه الان من اگه به استرس داشتنم ادامه بدم اخرش چی میشه چه فایده ای داره ؟ و بعد از اینها کلی حالم خووب میشه .
    خیلی مطلب مفیدی بود واقعا ???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *