برندسازی شخصی : انتخاب رنگ در دنیای کسب و کار
رنگ پیام قدرتمندی را می فرستد، از همین رو انتخاب رنگ در دنیای کسب و کار، کار بسیار مهمی است که باید با دقت کافی انجام شود. رنگ برند شما مهم ترین عنصر هویت بصری تان است. برندهایی در خاطر مردم می ماند که حسی را در آنها برانگیخته کند بنابراین باید رنگی را انتخاب کنید که شخصیت و برندتان را به بهترین شکل نشان دهد.
برندهای شرکتی به شدت به رنگ وابسته اند و باید بسیار در انتخاب رنگ دقت کنند و وقت کافی را صرف کنند. به عنوان مثال کتاب های به زبان آدمیزاد همه زرد و مشکی هستند.مشتری ها لوگوی شرکت و هرچیزی را که می خرند با رنگ می شناسند. مک دونالد قرمز و سفید و آبی است. این رنگ ها با تغییر کمپین تبلیغاتی شرکت، عوض نمی شوند. این رنگ سالهاست که ثابت مانده است زیرا مشتری هرجا که این رنگ ها را ببیند اولین چیزی که در ذهنش شکل می گیرد مک دونالد است.
در سال ۲۰۱۱ پیرامون نظر مشتریان درباره ی اهمیت رنگ در انتخاب خودرو تحقیقی انجام شد که نتیجه چنین بود:
۴۸ درصر از کسانی که نظر داده بودند گفتند به کلی خودرو را از روی رنگش انتخاب کردند.
۷۷ درصد گفتند که رنگ نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری آنها داشته است.
۳۱ درصد هم گفتند که برای آنکه خوردروی آنها رنگ خاصی داشته باشند حاضر هستند که مبلغ بیشتری را بپردازند.
به طور کلی بر اساس مطالعات انجام شده برای تاثیر رنگ نتایج زیر به دست آمد:
- رنگ میزان شناسایی برند را ۸۰ درصد افزایش می دهد.
- رنگ میزان خوانندگان را تا ۴۰ درصد افزایش می دهد.
- رنگ یادگیری را از ۵۰ تا ۷۸ درصد افرایش می دهد.
- رنگ فهم مطالب را تا ۷۳ درصد بالا می برد.
- رنگ می تواند تا ۸۵ درصد تصمیم افراد به خرید را تعیین کند.
- آگهی های رنگی تا ۴۲ درصد بیشتر از آگهی های سیاه و سفید خوانده می شود.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید