بازاریابی محتوایی : معیارهای نوجویان
Lead generation metrics معیارهای نوجویان، به شما کمک می کند که به این سوال پاسخ دهید: هر چند وقت یک بار، این محتوا باعث رهبری می شود؟ در اینجا، معیارهایی راجع به این دسته قرار داده ایم.
تکمیل فرم و دانلود: محاسبه ی تعداد دفعاتی که بازدیدکنندگان از محتوا استفاده کرده اند، از طریق ردیابی CRM و URL ساده است. شما می توانید با استفاده از تحلیل گر گوگل نیز این کار را انجام دهید.
اشتراک ایمیل: گردآورنده ی ایمیل یا CRM می تواند چگونگی ثبت نام بازدیدگنندگان را برای دریافت ایمیل ردیابی کند. (استفاده از برنامه هایی نظیر Mailchimp، AWeber و Extractarget برای شرکت های بزرگ می تواند به شما کمک کند).
اشتراک وبلاگ: می توانید از سرویس هایی مانند FeedBlitz یا سیستم CRM خود، اشتراک وبلاگ را محاسبه کنید.
کامنت های وبلاگ: یک پلتفرم قدرتمند مانند Disqus، Live Fyer و یا ایجاد نرم افزاری شبیه آن در وبلاگ خود، در اینجا کاربرد دارد.
نرخ بازدید: هر چند وقت بازدیدکنندگانی که از محتوا استفاده می کنند رهبر می شوند؟
نرخ بازدید، یک کلید برای فهمیدن بازدید نوجویان از بالاترین سطح است. و در صورتی ملموس تر می شود که شما نرخ بازدید کل سایت را با نرخ بازدید یک محتوای خاص مقایسه کنید. برای مثال، زمانی که نرخ بازدید کل سایت شما ۲ درصد است و نرخ بازدید یک کتاب الکترونیکی ۱ درصد، به معنی این است که آنطور که فکر می کردید، مفید نیست. اما قبل از اینکه اقدام به حذف آن کنید، باید ببینید آیا مشتریانی که این کتاب را دانلود کرده اند، رفتار مثبتی در سایت داشته اند؛ مثلا زمان بیشتری در سایت گذارنده اند و …؟
سنجش غیر مستقیم نوجویان
البته همه ی محصولات محتوایی به صورت مستقیم رهبری نمی شوند. اگرچه همه ی آنها را می توان به صورت صحیح، رهبری کرد؛ بنابراین، اهداف خود را در تحلیل گر گوگل و یا برنامه های اطلاعاتی مشابه، قرا دهید تا آنها را اندازه گیری کنید.
پلتفرم های اجتماعی مانند Argyle social و Hubspot رسانه های اجتماعی هستند که شما می توانید به طور غیرمستقیم ارزش گروه نوجویان را ردیابی کنید. به این وسیله می توانید عملکرد منحصر به فرد کتاب های الکترونیکی آنلاین، مجله های چاپی و هر نوع محتوای دیگری را ردیابی کنید.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید