چند نکته برای انتخاب کلید واژه برای سئو و بازاریابی محتوا (۴)
- آیا در ازای کلید واژه های مشابه، ترافیک وبسایت را از آن خود می کنم؟
همواره تحلیل وبسایت را چک تا ببینم مردم چه نوع کلیدواژه های مرتبطی را جستجو می کنند که من حتی در فهرست استراتژیک ترین عبارت های کلید واژه ای خود نگنجاندم. محتوای موجود و جدید که در کنار اقدامات سئو خلق شده اند، می توانند انواع کلید واژه ها و عبارات را زنده کنند. برای مثال ممکن است برای یک مطلب خاص، “کامپیوتر لپ تاپ” را بعنوان کلید واژه قرار داده باشم؛ اما نحوه ی نگارش آن مطلب، موجب پیدایش چندین عبارت کلید واژه دیگر نظیر “خرید کامپیوتر لپ تاپ” خواهد شد.
- آیا بر روی صفحه ی وب درخواست به اقدام وجود دارد؟ Call to action
عبارت های کلید واژه ی موجود در محتوا و مطالب خود را با استفاده از فراخوان برای عمل، هدف قرار دهید. محصول پیشنهادی چیست؟ چه شکلی است؟ آیا از نظر پنهان است؟ اگر ترافیک را از طریق سئو بوجود آورده اید؛ بنابراین نمی خواهید برای پی بردن به محتوا و مطلب شما، بازدید کننده به سختی بیفتد.
به روشنی نشان دهید که خوانندگان باید به یک شماره ی تلفن رایگان تماس گرفته، یک نمونه ی نمایشی درخواست کنند؛ راهنمایی را دانلود کنند؛ یا اطلاعات بیشتر را تقاضا کنند و سپس، اطمینان حاصل کنید که تمام این کارها به راحتی انجام خواهد شد؛ همچنین مهم است که محل قرار گیری و رنگ فرم ها، شماره های تلفن و ارائه های متنوع را تست کنید تا از این موضوع اطمینان حاصل کنید. بسیاری از افراد سئو را تنها با توجه به واژگان کلیدی می سنجند؛ اما قابلیت استفاده از وبسایت و فرصت تبدیل هم می تواند تضمین کننده ی ترافیک بالا باشد.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید