رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا (۲)
توئیتر
توئیتر به ابزار رسمی سخن پراکنی در وب تبدیل شده است. چطور داستان خود را در توئیتر برجسته و نمایان بسازید؟ در اینجا چند نکته ذکر می شود که باید آنها را دنبال نمایید:
- از طریق توئیت های خود یک داستان بگویید
صدای پیوسته ای برای نقل داستانی در مورد صنعت و برند خود داشته باشید. هر پست باید به نوبه ی خود، مجاب کننده باشد؛ اما مطمئن شوید صدای شما تغییر نمی کند.
- از هشتگ استفاده کنید
استفاده از یک تا سه هشتگ مرتبط به همراه توئیت، یافتن محتوا را برای مردم راحت تر می سازد. یک هشتگ اولیه و لینک آن به کمپینی خاص، استفاده ی بهتر از این تاکتیک است.
- آن را میدان آزمایش خود قرار دهید
محتوای اصلی خود را توئیت کنید و ببینید کدام محتواها بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند. با استناد به این اطلاعات، می توانید اقدامات محتوایی آتی خود را بهتر هدایت کنید.
- رویدادهای صنعت را پوشش دهید
پوشش زنده ی رویدادهایی را که برای مخاطبان تان مهم اند، توئیت کنید؛ تا برند شما بتواند همچون چشم و گوش افرادی باشد که نمی توانند در آن رویداد حضور بیابند.
یوتیوب و ویمیو
گرچه می توانید با استفاده از پلت فرم های مفیدی چون بریت کو Brightcove، ویدئوهای خود را ذخیره کنید، یوتیوب، و ویمیو را می توانید برای توزیع ویدئوهای خود به مخاطبان اجتماعی، مدنظر قرار دهید. در اینجا چند نکته ی موثر وجود دارد:
- جای گذاری یا بارگذاری ویدئو
مطمئن شوید جای گذاری embedding ویدئو، امکان پذیر است. این ویژگی به دیگر کاربران امکان می دهد ویدئوهای شما را به وبسایت های خود پست کنند.
- میکس ویدئوهای حرفه ای و خانگی
چون همیشه یک ویدئوگرافر حرفه ای در دسترس نیست، نباید به این معنا باشد که نمی توانید فیلم های ویدئویی خوبی بسازید. ویدئوهای حرفه ای را در کنار ویدئوهای خانگی به نمایش بگذارید تا به انسانی ساختن humanize برند خود کمک کنید.
- نشان دهید؛ حرف نزنید
نمایش Demonstraiting محصولات یا خدمات، روش موثرتری برای خلق ویدئوهای مجاب کننده است تا حرف زدن درباره ی کاری که انجام می دهید.
- کوتاه و مختصر باشید
محدوده ی توجه مخاطب خود را باید بر مبنای ثانیه، حساب کنید. حتی برای محتوای ویدئو. محتوای شما باید کوتاه باشد، کمتر از یک دقیقه، در صورت امکان، تا پیامی روشن را به وی عرضه کنید.
- تلفیقی فکر کنید؛ نه فقط به فیلمبرداری های طولانی
اگر ویدئوهای طولانی خلق می کنید، به مخاطب خود تکه های کوچکی از محتوا را بدهید که حکایتی منسجم را روایت می کند. ساختن ویدئو با یکبار فیلمبرداری، به راحتی مخاطب شما را خسته می کند.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید