برندسازی شخصی : برای مخاطب تان تجربه بیافرینید
باید این نکته را به خاطر داشته باشید مخاطب شما تجربه می خواهد، پس باید کاری کنید که بتوانید برای مخاطب تان تجربه بیافرینید. هنگام اجرای نقشه ارتباطی و اعلام تخصص تان، برای ارتباط با مخاطب تان انعطاف داشته باشید. به عبارت دیگر از نقشه ی ارتباطی و تخصص تان به عنوان ابزاری استفاده کنید که شتاب دهنده ی شما باشد و اعتماد به نفس به شما دهد.
این اعتماد به نفس نباید به گونه ای باشد که امکان اشتباه کردن را از شما بگیرد، در هر زمینه ای که فعالیت می کنید بهتر است که خودمانی و راحت عمل کنید تا مخاطب از کار کردن با شما احساس راحتی کند.
مخاطب شما صرفا به دنبال محصول و خدمات نیست او دوست دارد که تجربه ی ارزشمندی را به دست آورد. زمانی که کسی برای حل مشکلش به شما مراجعه می کند می داند که شما دانش و تخصص کافی را دارید، بنابراین اولین قدمی که شما باید بردارید ایجاد یک رابطه و پیوند انسانی صحیح است. اگر شما این کار را با مهارت انجام دهید به گونه ای که تایید بر داشتن دانش و تخصص شما باشد، تصویر خوبی از خود در ذهن مخاطب می گذارید و او بار دیگر هم به شما مراجعه می کند.
زندگی در دنیای برند شده یعنی زندگی در اقتصاد تجربی، شما مخاطب تان را فقط با چیزی که عرضه می کنید جذب نمی کنید بلکه شیوه ی عرضه ی آن هم خیلی مهم است. در تعامل بین شما چه چیزی رخ می دهد که احساس مخاطب را تغییر می دهد. زمانی که تجربه ی هر فرد برای خود او شخصی سازی می شود یک خاطره به یاد ماندنی از خودتان در ذهن مشتری به جا می گذارید.
تجربه یک پدیده ی شخصی است قطعا برداشت دو نفری که در شرایط موقعیت یکسان هستند، یکسان نیست. اگر بتوانید برندتان را به شکل اصیل عرضه کنید شک نکنید که تجربه می آفرینید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید