بازاریابی محتوایی : طرح ریزی کانال محتوا در عمل (۱)
پس از درک کامل بازاریابی محتوایی، کنج محتوایی و استراتژی مربوطه را ترسیم کردیم، حالا وقت آن رسیده که به توزیع محتوا بپردازیم.
تمام مفاد و مواد لازم مقابل شما قرار دارد: اهداف، کنج، مخاطب، انواع محتوا و دارایی هایی که در اختیار دارید. حال باید تمام اینها را با هم ترکیب کرده تا چیزی هم سنگ وقت گران بهای مشتری خود بدست آورید. برای عملیاتی ساختن برنامه ی محتوایی، باید مولفه های زیر را داشته باشید:
کانال؛
شخصیت مخاطبان؛
هدف محتوا؛
نوع محتوای اولیه؛
ساختار؛
لحن؛
ادغام کانال؛
کنش دلخواه،
برنامه ی مقاله Editorial Plan.
کانال
نوع محتوا، بلکه آن کانال اصلی را که برای طرح ابتکاری محتوا، بر روی آن تمرکز دارید شامل می شود. برای این مورد، می توانید از بلاگ استفاده کنید.
شخصیت
چه نوع مخاطبانی را هدف قرار می دهید؟ این، موضوع مهمی است؛ زیرا برخی کانال ها برای هدف قرار دادن پرسوناهایی خاص، مناسب اند؛ و برخی برای بعضی دیگر. برای مثال در CIM، توزیع مجله کانالی است که برای هدف قرار دادن مسئولین ارشد اجرایی بازاریابی بکار می بندیم. بلاگ ما، کانالی است که از طریق آن، می توانیم بازاریابان را هدف قرار دهیم.
هدف محتوایی
باید هدف خود را پروژه ی محتوایی کاملا روشن کنید. برای مثال، با یکی از بازاریابان رده بالا در مورد مجموعه ی پمپ بنزین های زنجیره ای معروف صحبت می کردم. او می گفت که این شرکت هزاران طرفدارد در فیسبوک دارد و می خواست بداند چطور با استفاده از محتوا می تواند طرفداران بیشتری را بدست آورد. وقتی از او پرسیدم: “هدف شما از حضور در فیسبوک چیست؟” او هیچ پاسخی نداشت.
از هر کانالی که استفاده می کنید، منظورتان را مشخص کنید. برای مثال در CIM هدف ما در کنار آگاهی از برند و حفظ مشتری، راهبری ایجاد و کسب مشتری است.
نوع محتوای ابتدایی
در بلاگ، نوع محتوای اولیه می تواند داستان های متنی، ویدئو، اینفوگرافی یا ترکیبی از این موارد باشد. در CIM نوع محتوای اولیه ی ما، داستان های متنی به همراه یک تصویر گرافیکی هستند. هر ماه، کتاب الکترونیکی یا ویدئوهایی را هم ضمیمه ی داستان های متنی خود می کنیم.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید