ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۲۶
508 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

جاده ی فاجعه ی گسترش خطی محصولات

هر قدر محصولات بیشتری را با یک نام تجاری همراه کنید، قدرت آن نام را کمتر خواهید کرد.

در اوایل دهه ی هشتاد، زمانی که شرکت IBM، کامپیوتر خود را به بازار عرضه کرد، قوی ترین شرکت و جزو پول ساز ترین و خوش نام ترین شرکت های دنیا بود. با این حال امروزه کامپیوتر IBM فقط ۶ درصد از بازار کامپیوترهای شخصی را در دست دارد.

وقتی گسترش خطی با یک نام تجاری ضعیف ترکیب شود، نتایج، بسیاروخیم تر از مورد IBM خواهد بود. چه بر سر کامپیوترهای شخصی ساخته شده توسط شرکت های AT & T، ITT، Texas و Mattel آمد؟ همه از صحنه ی بازار بازار محو شده و در واقع به دست گسترش خطی شان به قتل رسیده اند.

اگر شما هم مثل بسیاری از اهالی مارکتینگ و بازاریابی به گسترش خطی اعتقاد دارید، از خودتان بپرسید: “اگر گسترش خطی خوب است پس چرا کمپانی تویوتا نام لکسوس را به تویوتا تغییر نمی دهد؟”

بسیاری از شرکت های داروسازی آمریکا نیز متوجه شده اند که ساختن یک نام تجاری دوم، نتیجه ی بهتری نسبت به گسترش خطی نام اول دارد…، حتی اگر دو دارو کاملا مشابه باشند.

شرکت دارویی Glaxsmithkline داروی ضد افسردکی Wellbutrin و داروی ترک سیگار Zyban را با فروش به ترتیب ۶۵۱ میلیون دلار و ۱۶۶ میلیون دلار در سال، به بازار عرضه می کند. ماده ی تشکیل دهنده ی هر دوی این داروها، bupropion hydrochloride است.

حواستان را جمع کنید. گسترش خطی باعث تضعیف روابط عمومی می شود. با وجود توجهی که مطبوعات به نیوکوک و کامپیوترهای IBM نشان دادند، باز هم باور داریم که گسترش خطی به طور کلی باعث تضعیف پوشش اطلاع رسانی می شود، در حالیکه یک نام تجاری جدید، پوشش اطلاع رسانی را سرعت می بخشد.

یک نام جدید، تاکید بیشتری بر مردم و امکانات مثبت آن نام تجاری جدید می کند. رسانه ها هم با پرسش های جدید با آن برخورد می کنند. اولین برخورد در مورد IBM می توانست این باشد: “چرا به جای استفاده از نام IBM، از نام جدیدی استفاده کردید؟”

از نقطه نظر استراتژیکی، یک نام جدید می تواند کمک کند که نام تجاری مادر به عنوان پیشگام یک رسته ی جدید در اذهان جا بیفتد. اما تبلیغات چی ها نظر دیگری دارند. آنها ادعا می کنند که تلاش برای تاسیس یک نام جدید بسیار پرخرج است. البته منظور آنها در واقع این است که تاسیس یک نام جدید به کمک تبلیغات خرج زیادی دارد.

هنگامی که ما انتخاب یک نام جدید را به مشتریان مان توصیه می کنیم، بیشترین اعتراضی که می شنویم این است که این کار خرج زیادی دارد. شرکت ها نام های تجاری جدید را با برنامه های تبلیغاتی جدید و هزینه های سرسام آور، برابر می دانند.

واقعا نیازی به این کار نیست. برای یک نام تجاری جدید،  تبلیغات هیچگونه اعتباری ندارد. تنها زمانی که یک نام جدید با کمک اطلاع رسانی اعتباری بدست بیاورد، ممکن است بتواند از تبلیغات استفاده کند. اما یک نام تجاری جدید را هیچ گاه نباید با کمک تبلیغات ارائه کرد.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *