ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۲۴
457 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

از خوب به عالی : دام تکنولوژی

با توجه به دل مشغولی فرهنگی ما نسبت به فناوری و پیشرو بودن شرکت های رهسپار تعالی در بکار گیری آن، سعی کردیم بفهمیم که آیا بخش عظیمی از تفکر این شرکت ها در راستاری مبحث “تکنولوژی” است یا خیر!

بدانیم که: ۸۰ درصد از مدیران شرکت های رهسپار تعالی که با آنان مصاحبه کردیم، به هیچ وجه به تکنولوژی بعنوان پنج عامل مهمی که در جهش آنان تاثیرگذار بودند، اشاره نکردند. مضاف بر اینکه، در مواردی که به فناوری اشاره می کردند، از میان هشتاد و چهار مدیر که همگی تکنولوژی را به طور متوسط در رده ی چهارم اهمیتی قرار می دادند، فقط دو نفر آن را عامل شماره یک می دانستند.

پس اگر فناوری تا این حد اهمیت دارد، پس چرا شرکت های رهسپار تعالی خیلی کم در مورد آن صحبت می کردند؟ اشاره نکردن به تکنولوژی در خلال صحبت های این رهبران، دلیل به بی توجهی آنها به این امر نیست، چرا که این شرکت ها از لحاظ فناوری بسیار پیشرفته بودند و اتفاقا از این نظر نسبت به شرکت های هم تراز خود برتری فراوانی داشتند.

بلکه آنها عقیده داشتند که با استخدام افرادی که وجدان کاری دارند، گماردن آنان در مناصب مدیریتی مهم، ساختار ساده و حذف تشریفات اداری و فرهنگ مبتنی بر کارآیی می توان به سوی کمال حرکت کرد.

گرچه تکنولوژی، یکی از عوامل موفقیت آنها بود، اما از نظر آنها در درجه ی دوم اهمیت قرار داشت، به طوریکه یکی از مدیران شرکت نوکور مطلب را به این شکل بیان کرد: “۲۰ درصد از موفقیت ما، نتیجه ی بکارگیری فناوری جدید است. اما ۸۰ درصد از آن، ثمره ی فرهنگ حاکم بر شرکت است.”

در واقع آنها درست می گفتند، چراکه ما عینا همان فناوری های بکار گرفته شده در شرکت های رهسپار تعالی را در شرکت های هم تراز هم دیدیم، اما آنها نمی توانستند نتایج مشابهی را پدید آورند. همچون مسابقات اتومبیلرانی که عامل متغیر اولیه در بردن، اتومبیل نیست بلکه راننده و گروه اوست. البته این بدان معنا نیست که اتومبیل اهمیتی ندارد، اما در درجه ی دوم اهمیت قرار دارد.

متوسط بودن، ابتدا و قبل از هر چیزی، نتیجه ی ناتوانی مدیریت است، نه ناتوانی فناوری. وقتی از فناوری و تکنولوژی بعنوان یک عامل شتاب دهنده یاد می کنیم، در واقع برای شرکت های هم تراز هم همانگونه عمل می کند اما در جهت معکوس و روند نزولی این شرکت ها.

بدانیم که: تکنولوژی عامل مهمی است، چراکه شما نمی توانید حرکت کند داشته باشید و با این وضعیت امید رسیدن به بهترین سطح را داشته باشید. اما فناوری به خودی خود، هرگز اولین عامل موفقیت و شکست نیست.

در واقع، اتکای نابخردانه بر فناوری یک نقطه ضعف است، نه قوت. بله، وقتی از تکنولوژی به درستی استفاده شود، وقتی تکنولوژی با یک دریافت ساده، روشن و منسجم که ریشه در درکی عمیق دارد، ادغام شود، آن گاه محرک اصلی در سرعت بخشیدن به حرکت خواهد بود. اما اگر به نادرستی از آن استفاده شود و هیچ درک عمیقی از اینکه این تکنولوژی چگونه با دریافتی روشن و منسجم پیوند می خورد، وجود نداشته باشد، در آن صورت صرفا به روند نابودکننده ای که به دست خودتان ساخته اید، سرعت می بخشید.

(منبع: از خوب به عالی، جیم کالینز)

ادامه ی مقالات “از خوب به عالی” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *